۲۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۰۰
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 84231834
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اصناف متخلف استان سمنان ۱.۸ هزار میلیارد ریال جریمه شدند

سمنان- ایرنا- معاون نظارت ، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: واحدهای صنفی متخلف استان از ابتدای سال ۹۹ تا پایان دی بیش از یکهزار و ۸۰۰ میلیارد ریال جریمه شدند.

به گزارش ایرنا، مهدی یحیایی روز سه شنبه به رسانه ها افزود: به منظور رصد وضعیت بازار کالا و خدمات و به ویژه کالاهای اولویت‌دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان سمنان و همچنین جلوگیری از هرگونه افزایش بی‌رویه قیمت ها، از ابتدای سال تاکنون حدود ۵۲ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان در قالب طرح های مختلف انجام شد.

وی خاطرنشان کرد در این بازرسی ها که توسط کارشناسان نظارت و بازرسی، بازرسان و ناظران افتخاری سازمان صنعت ، معدن و تجارت به صورت مستمر و روزانه از واحدهای صنفی و سطح عرضه و در قالب گشت های مشترک با دستگاه های ذیربط انجام شد، تعداد چهار هزار و ۶۳۳ مورد تخلف کشف شد.

 یحیایی ادامه داد: از ابتدای سال ۹۹ تا پایان دی طی بازرسی های انجام شده ، چهار هزار و ۳۸ مورد پرونده تخلف شامل گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخنامه ، عدم ارائه فاکتور ، عرضه کالای قاچاق و غیره به ارزش ریالی یکهزار و ۸۲۷ میلیارد و ۸۴ میلیون ریال ثبت شد که جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اضافه کرد: در این مدت ۲ هزار و ۷۵۷ مورد شکایت مردمی به سامانه رسیدگی به شکایات مردمی این سازمان اعلام شد که توسط بازرسان و کارشناسان این اداره رسیدگی و بررسی شد.

بیش از ۳۰ هزار و ۱۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب در هشت شهرستان استان سمنان وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha