۲۹ بهمن ۱۳۹۹، ۰:۵۰
کد خبرنگار: 2443
کد خبر: 84232302
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

راهکارهای توسعه همکاری های شرکت های دانش بنیان با ارمنستان بررسی شد

تهران - ایرنا - رییس صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت های دانش بنیان که در رأس هیات تجاری عازم ارمنستان شده است، با مدیران شرکت‌های دانش بنیان اعزامی به این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، در این جلسه مدیران شرکت های یاد شده دغدغه‌های خود را مطرح کردند و سپس «علی وحدت » رییس صندوق نوآوری در سخنانی بر آمادگی صندوق برای ارائه تسهیلات برای تقویت صادرات شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد.

وی به حمایت‌های صندوق نوآوری از ایجاد پایگاه‌های صادراتی و برپایی نمایشگاه‌های دائمی ایران در کشورهای خارجی اشاره کرد و ادامه داد که ‌اکنون پایگاه‌های صادراتی ایران در چین، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، افغانستان و عراق ایجاد شده و به دنبال برپایی نمایشگاه‌های دائمی در سوریه و کنیا هستیم.

به گزارش ایرنا، پیشتر پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق به اعزام هیاتی ۴۰ نفره از شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق  به ارمنستان اشاره کرد و توضیح داد که با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و مرکز تعاملات بین‌المللی  معاونت علمی و فناوری امروز وارد ایروان پایتخت ارمنستان شدند. 

کرمی افزود: در این سفر شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در حوزه «نساجی»، «کشاورزی و ماشین‌آلات»، «ساختمان»، «پتروشیمی»، «آرایشی و بهداشتی» و «مواد غذایی ارگانیک» و «دیجیتال» حضور دارند و نشست تخصصی رودررو با شرکا و شرکت‌های ارمنستانی خواهند داشت.

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ادامه داد: نشست‌های رودررو میان شرکت‌های ایرانی و ارمنستانی فرصتی است تا بازار محصولات ایران‌ساخت دانش‌بنیان در این کشور گسترده شود و فضای کار اشتراکی میان شرکت‌های ایرانی و ارمنی شکل گیرد.

کرمی ادامه داد که بازار ارمنستان ظرفیت بالایی برای پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان‌ و خلاق دارد و تبادلات تجاری با این کشور می‌تواند نقشی تاثیرگذار در توسعه روابط دوجانبه داشته باشد.

دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق به برنامه‌های این سفر اشاره کرد و گفت: «برگزاری نشست‌های رودررو میان شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور ایرانی و شرکت‌های ارمنستانی»، «بازدید از نمایشگاه دائمی محصولات دانش‌بنیان که به همت کارگزاری مرکز صادرات ایران در ارمنستان راه‌اندازی شده است» و «بازدید از پارک‌های علم و فناوری این کشور» از جمله برنامه‌های این سفر ۴ روزه است. ، همچنین شرکت‌های ایرانی از مراکز تخصصی و شرکت‌های تولیدی این کشور هم بازدید می‌کنند.

کرمی درباره ظرفیت بالای بازار اوراسیا، تاکید کرد: اوراسیا بازار مهمی برای محصولات ایرانی به خصوص محصولات دانش‌بنیان و فناورانه به شمار می‌رود. مناسبات مشترک سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بین ایران و ارمنستان در دوران کنونی، فرصتی برای توسعه صادرات به ارمنستان به عنوان دروازه‌ای برای ورود به بازار اوراسیا فراهم آورده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha