به گزارش ایرنا "محمدرضا زمانیان" روز چهارشنبه در جریان بازدید از پروژه های ایمن سازی نقاط پرتصادف و مرمت و بازسازی ابنیه فنی آسیب دیده استان لرستان اظهار کرد: سیل ۹۸ بیش از ۲هزار میلیارد تومان خسارت به زیرساخت های راه لرستان وارد کرد که بیشترین آسیب ها در محور خرم آباد - پلدختر میباشد.
وی افزود: بخش های زیادی از جاده خرم آباد - پلدختر به دلیل مجاورت با رودخانه کشکان آسیب جدی دیده که برای ایمن سازی آن نیاز به احداث دیواره ساحلی و سازه هایی است که علاوه بر حفظ جاده، در برابر سیل های احتمالی بعدی نیز مقاومت کنند، اکنون بخش هایی از این دیواره اجرایی شده اما برای تکمیل آن نیازمند منابع اعتباری مناسب هستیم.
زمانیان بیان کرد: با توجه به ضرورت ایجاد راه ایمن تر در نقاط آسیب پذیر، پروژه احداث واریانت جدید توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در حال اجرا است.
وی ادامه داد: بلافاصله پس از سیل و بازگشایی موقت راهها، مطالعات فنی پروژه های دائمی ابنیه فنی در محورهای آسیب دیده استان آغاز شد و با تلاش شبانه روزی و مدیریت فنی استان و حمایت اعتباری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تاکنون بیش از ۸۰درصد پروژه های مرمت و بازسازی پل ها و ابنیه فنی استان اجرایی شده است.
به گفته وی بخشی از این پروژه ها به بهره برداری رسیده و مابقی نیز رو به اتمام هستند، این پروژه ها هم علیرغم همه محدودیت های اعتباری و سختی اجرا، از نظر فنی و اجرایی به خوبی پیش رفته است.
مدیرکل دفتر نگهداری ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهار کرد: ماهیت اعتباری بسیاری از پروژه های ابنیه فنی مربوط به سیل است و باید از محل اعتبارات بحران و سیل تامین شود که در سال ۹۸ این اعتبارات تامین شد اما در سال جاری پایدار نبود که امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبارات از سوی دولت، پروژه های باقیمانده را در اوایل سال آینده به بهره برداری برسانیم.
مدیرکل دفتر نگهداری ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سفر خود به لرستان از پروژه های تعریض، حذف نقاط پرتصادف، اجرای دیواره ساحلی و پل های سپهبد شهید سلیمانی (بابازید)، پران پرویز، برگلان سوخته، شهید ولی الله آزادی(کلات زیودار)، طاق عباسعلی و حیات الغیب در محور خرم آباد_پلدختر و پلهای آسیب دیده شهرستان سلسله بازدید و راهکارهای لازم جهت بهبود روند اجرای فنی و پیشرفت این پل ها را مورد ارزیابی قرار داد.
نظر شما