مشارکت حداکثری رکن اصلی انتخابات ۱۴۰۰ است

شهرکرد -ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات ۱۴۰۰گفت:مشارکت حداکثری و حضور همگانی، سلامت و امنیت به عنوان سه رکن اصلی انتخابات است.

اقبال عباسی عصر روز چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستاها و میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری، بر احصاء، جمع‌آوری و رفع نواقص و نازیبایی انتخابات در استان توسط دست‌اندرکاران اجرایی انتخابات تاکید کرد و افزود: اشرافیت به قانون از سوی عوامل اجرایی و ناظران بر انتخابات، از لازمه‌های برگزاری انتخابات سالم است.

به گفته وی، لازمه برگزاری انتخابات سالم، اشرافیت به قانون انتخابات و ارتباط نزدیک با مجریان و ناظران  انتخابات است.

وی با تاکید بر آسیب‌شناسی انتخابات گذشته در استان افزود: با افزایش مشارکت مردم و افزایش اشرافیت به قوانین انتخاباتی، باعث شکل‌گیری یک انتخابات حداکثری است و تمام نازیبایی‌های انتخابات گذشته باید برطرف ‌شود.

عباسی اظهار داشت: همه مجریان و ناظران انتخاباتی باید از فعالیت افرادی که خلاف قانون عمل می‌کنند، در عرصه انتخابات جلوگیری کنند.

به گفته وی، اینکه افرادی که برای هیات‌های اجرایی و نمایندگان حاضر در شعب اخذ رای از سوی فرمانداران انتخاب می‌شوند باید دارای سلامت نفس، متدین و مقبول افکار عمومی باشند و بر قانون اشراف لازم را داشته باشند.

استاندار چهارمحال و بختیاری بر نقش بزرگان و ریش‌سفیدان محله و طایفه‌ها و همچنین نقش رسانه‌ها و تریبون‌داران به منظور کاهش تخلفات انتخاباتی تاکید کرد و گفت: باید با افرادی که ناآگاهانه یا آگاهانه تخلف می‌کنند، برخورد شود.

عباسی افزود: عوامل و افراد فعال در برگزاری انتخابات باید در راستای امیدآفرینی و افزایش اعتماد و مشارکت مردم در انتخابات فعالیت داشته باشند.

سعید صالحی سرپرست فرمانداری لردگان نیز در این نشست با اشاره به اینکه شهرستان لردگان یکی از شهرستان‌های فعال در تمام عرصه‌ها به خصوص حضور در انتخابات است، گفت: تصویب طرح جامع انتخابات در مجلس شورای اسلامی به عنوان یک راهکار در کاهش تخلفات انتخاباتی است.

رییس سازمان بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اهمیت فرهنگ کار در جامعه گفت: هم اکنون ۸۰ درصد بیکاران استان دانش آموختگان دانشگاهی هستند.

احمدرضا بسیج در نشست شورای فرهنگ عمومی با اشاره به انجام یک کار تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه کار و رفع مشکلات این حوزه افزود:در حوزه اشتغال و رفع بیکاری در استان با مشکلات زیادی مواجه هستیم که ناتوانی در حوزه کار،  نداشتن اهداف و مهارت لازم که باعث کاهش نتیجه کار می‌شود از عوامل موثر در آمار بیکاری در استان است.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های که در استان وجود دارد، گفت: در استان مقوله کم کاری و بدکاری، پایین بودن روحیه کار و کارآفرینی، کم بودن میزان آشنایی دانش‌آموختگان با ظرفیت استان ،کمرنگ و ضعیف بودن ارتباط بین فعالان اقتصادی بخش صنعت با دانشگاه و مراکز تحقیقاتی، کاهش جمعیت خانوار و کاهش نرخ رشد جمعیت فعال به عنوان نیروی کار ، مهاجرت بی‌رویه از روستا به شهر و تغییر ماهیت شهری و روستایی از نکات منفی و دلایل افزایش نرخ بیکاری در استان است.

وی افزود: نبود مهارت تخصصی در بین جمعیت بیکار به خصوص جمعیت دانشگاهی یک مشکل است به گونه‌ای‌ که که در دانشگاه‌ها جنبه تئوری و نظری آموزش داده می‌شود و جنبه عملی، مهارتی و کنشی مورد توجه نیست.

بسیج افزود: پاسخگو نبودن مسوولان نسبت به  دغدغه‌های انباشته شده کارگران ،پایین بودن ظرفیت بهره‌وری انسانی در بخش دولتی و بخش غیردولتی، رواج روحیه مدرک‌گرایی که باعث می شود فارغ التحصیلان از فعالیت در کارهای غیر ادارای خودداری کنند،پایین بودن ضریب پویایی و نشاط در استان، پایین بودن میزان حضور جدی نخبگان در مراکز تولیدی و صنعتی استان ،ضعیف بودن کار جمعی و سازمانی باعث افزایش نرخ بیکاری در استان شده است.

به گفته وی، ارتقاء میزان مسولیت‌پذیری افراد جامعه و خانواده نسبت به مقوله کار و تلاش ، نهادینه کردن فرهنگ کار و تلاش به عنوان یک گفتمان قالب برای اصلی‌ترین سرمایه اجتماعی، تدوین و تهیه یک برنامه عملیاتی کوتاه مدت، بلند مدت و میان مدت جهت اهداف کار و تلاش در استان، شناسایی و استفاده از نخبگان علمی و فرهنگی در حوزه کار وتلاش، استفاده از تجربیات نخبگان و فعالان حوزه کار، راه اندازی قرارگاه مرکزی و استفاده از ظرفیت فعالان عرصه کار برای شناسایی مشکلات عرصه کار و تلاش و شناسایی سازمان ها و نهاهای از راهکارهای توسعه کار و فرهنگ کار در استان است.

به گزارش ایرنا،چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی افزون بر ۹۷۹ هزار نفر است.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha