۲ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۰۱
کد خبر: 84235778
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارش باران و برف مازندران را فرا می‌گیرد

۲ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۰۱
کد خبر: 84235778
بارش باران و برف مازندران را فرا می‌گیرد

ساری - ایرنا - اداره‌کل هواشناسی مازندران روز ‌شنبه با انتشار اطلاعیه‌ای نسبت به ورود سامانه بارشی سرد از اواخر امروز به این استان و کاهش محسوس دما و بارش برف و باران خبر داد.

به گزارش ایرنا ، در این اطلاعیه آمده است که موج بارشی ابتدا از اواخر امروز از سمت مناطق غربی مازندران آغاز و سپس در سطح استان گسترده می شود که تا روز جمعه آینده مهمان مردم این خطه از شمال کشور خواهد بود.

هواشناسی مازندران پیش بینی کرد که این سامانه ناپایدار جوی منجر به بارش باران در مناطق جلگه ای و بارش برف در ارتفاعات استان می شود که کاهش محسوس دمای هوا و وزش باد نسبتاً شدید را به همراه دارد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت که سامانه بارشی که از اواخر امروز وارد استان می‌شود، تا روز جمعه مهمان مردم مازندران خواهد بود.

احمد اسدی اظهار داشت که با تداوم سامانه سرد بارشی، هوای مازندران در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه هفته جاری در مقایسه با اوایل هفته بین چهار تا پنج درجه سردتر می‌شود.

وی شرایط جوی مازندران برای امروز و فردا را نیمه ابری و ازبعدازظهر ابری همراه با بارش پراکنده باران و وزش باد ذکر کرد و گفت: هوای مازندران در روز دوشنبه ابری به تناوب با بارندگی و کاهش نسبی دما، وزش باد و در ارتفاع نیز مه‌آلود با بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران دمای شهر ساری مرکز مازندران در گرمترین ساعت امروز را ۱۰ درجه سانتگیراد بالای صفر و سمت وزش باد را شمال و شمال غربی و سرعت آن از نیز ۱۰ تا ۱۵ کیلومتر در ساعت اعلام کرد.

اسدی وضعیت دریای خزر را نیز برای هفته جاری مواج توصیف کرد و گفت: در حال حاضر مناطق مرکزی و غربی استان بسبتاً مواج و در مناطق شرقی با موج کوتاه دریا مواجه هستیم.

وی ادامه داد: از امشب دریای خزر مواج می شود که برای تمامی فعالیت های دریایی نامناسب خواهد بود و توصیف می شود فعالیت های این حوزه به خصوص ماهی‌گیری لغو شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha