۲ اسفند ۱۳۹۹، ۱۸:۱۳
کد خبرنگار: 2100
کد خبر: 84236366
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جشنواره‌های چهارگانه بسیج هنرمندان فارس به ایستگاه آخر رسید

شیراز-ایرنا- آیین اختتامیه جشنواره‌های چهارگانه بسیج هنرمندان فارس برگزار و از برگزیدگان هر بخش تجلیل شد.

به گزارش ایرنا آیین اختتامیه جشنواره‌های چهارگانه بسیج هنرمندان فارس با عناوین "نگار عاشقی"، "مشق مقاومت"، "دفاع عاشقانه" و "سروقامتان" به ترتیب در بخش‌های عکس، خوشنویسی، هنرهای تجسمی و نمایش، روز شنبه در محل سازمان بسیج هنرمندان استان برگزار شد.

رییس سازمان بسیج هنرمندان فارس در این آیین با گرامیداشت یاد شهدا به ویژه ۱۱ شهید هنرمند این استان، گفت: یکی از اهداف سازمان بسیج هنرمندان، راه‌اندازی نهضت تولید آثار فاخر با زبان هنر است و رویکردهای این سازمان تربیت محوری، آموزش‌محوری و تولیدمحوری است.

مجید میکاییلی بیان کرد: هنرمندان در این جشنواره‌ها که در هفته دفاع مقدس (سی و یکم شهریور تا ششم مهر) سال ۹۹ کلید خورد در سه بخش چهل سالگی دفاع مقدس، سردار سلیمانی و تجلیل از مدافعان سلامت شرکت کردند.

رییس سازمان بسیج هنرمندان فارس افزود: باتوجه‌به در پیش رو بودن هفته هنر انقلاب اسلامی و سالروز شهادت شهید آوینی، برنامه‌های مختلفی را تدارک دیده‌ایم که از جمله آن‌ها می‌توان به مستند روایت فتح مربوط به استان فارس اشاره کرد که در ۹ قسمت در هفته هنر انقلاب اسلامی رونمایی خواهد شد.

بیستم فروردین، سالروز شهادت شهید سیدمرتضی آوینی روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده و آغاز هفته‌ای با این نام است که تا بیست و ششم فروردین ادامه دارد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در این آیین اظهار داشت: امروز گرچه شاهد تکثر مراکز هنری در بخش آموزش عالی و کوتاه مدت هستیم اما بعد از ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی تحول چشمگیری در حوزه های مختلف هنری ایجاد نشده است.

بهروز مرامی اضافه کرد: برای تولید آثار هنری متعهد به چنین جشنواره‌هایی نیاز داریم که به هنرمندان خط دهد و آثاری را تولید کند که حرف نویی برای گفتن داشته باشد.

وی، با بیان اینکه در برخی جشنواره‌های هنری شاهد نفوذ یک خط فکری هستیم، افزود: در این جشنواره‌ها اگر کسی در هنرش از فرمول خاصی تخطی کند و شاخص‌ها را رعایت نکند، اثر او هنری به حساب نمی‌آید اما جشنواره‌های بسیج هنرمندان می‌تواند آن خط فکری را بشکند.

به گزارش ایرنا، در مرحله داوری ۱۵۰ اثر تجسمی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود که در نهایت ۱۱ نفر به‌عنوان نفرات برگزیده انتخاب شدند، همچنین تعداد آثار ارسال‌شده به جشنواره خوشنویسی ۱۲۰ اثر بوده است که در نهایت ۱۳ نفر به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

افزون بر این، در حوزه نمایش، ۲۵ اثر به این جشنواره ارسال شده بود که در نهایت از هشت نفر در این زمینه تجلیل شد و در حوزه عکس نیز ۳۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که ۱۰۱ اثر به بخش نهایی راه یافت و در نهایت سه نفر به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha