۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۰۱
کد خبرنگار: 1936
کد خبر: 84237078
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار همدان: راهنمایان گردشگری سفیران فرهنگی محسوب می‌شوند

همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: راهنمایان گردشگری سفیران فرهنگی کشور محسوب می شوند و نقشی بزرگ در شناسایی و معرفی فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و ایجاد تصویری مثبت و مبتنی بر واقعیات در ذهن گردشگران خارجی دارند.

به گزارش ایرنا سید سعید شاهرخی روز یکشنبه در پیامی به مناسبت ۲۱ فوریه روز جهانی راهنمایان گردشگری، با تبریک این روز به فعالان و تلاشگران این حرفه افزود: انتخاب روزی برای راهنمایان گردشگری در تقویم جهانی نشان از جایگاه ارزنده این حرفه در صنعت گردشگری و در میان مشاغل مهم جهان دارد. 

در ادامه این پیام آمده است: بدون شک راهنمایان گردشگری خط مقدم صنعت گردشگری بوده و در توسعه این صنعت سهم بسزایی دارند.

استاندار همدان روز جهانی راهنمایان گردشگری را به تمامی فعالان این عرصه مهم و تاثیرگذار تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد: با وجود همه محدودیت های کرونایی شاهد توسعه گردشگری در دیار کهن همدان، پایتخت تاریخ و تمدن ایران باشیم.

علی خاکسار معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان چندی پیش اعلام کرد: در استان همدان ۲۴ نفر راهنمای داخلی، ۱۰۶ نفر راهنمای بین المللی و ۶ نفر راهنمای تخصصی فعالیت دارند که پیش بینی می شود تا پایان سال ۱۳۹۹ به این تعداد حداقل ۲۰ نفر افزوده شود.

استان همدان با یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران معرفی شده است.

آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه، گنبد علویان، حمام حاج آقا تراب نهاوند، خانه لطفعلیان ملایر، خانه مسعودی و آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی و بقعه حیقوق نبی (ع) از مهمترین آثار تاریخی و باستانی این استان است که همه ساله مورد بازدید گردشگران داخلی و خارجی قرار می گیرد.

سنگ نوشته های گنج نامه، کلیساهای آنجلی و گریگوری، حمام قلعه، کاروانسرای صفوی، آب انبارها، خانه های قدیمی و باغ نظری در همدان از دیگر آثار تاریخی مورد توجه گردشگران این استان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha