۴ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۵۱
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 84239792
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازداشت شماری از رهبران حماس و اسرای آزاد شده فلسطین

تهران-ایرنا- همزمان با درخواست تشکیلات خودگردان فلسطین از رژیم صهیونیستی برای شرکت اسرای فلسطینی در انتخابات پیش‌رو، نظامیان صهیونیست شماری از رهبران جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و اسرای آزاد شده را بازداشت کردند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از فلسطین الان، رژیم صهیونیستی بامداد امروز دست به بازداشت غیر قانونی شماری از رهبران حماس و اسیران آزاد شده فلسطینی در کرانه باختری و قدس اشغالی زده است.

انجمن اسرای فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که دشمن صهیونیست سپیده‌دم امروز با یورش به منازل تعدادی از فلسطینیان، ۲۰ نفر از آنها را بازداشت و برای بازجویی تحویل دستگاه‌های امنیتی داده است.

نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی امروز همچنین «مصطفی الشنار» رییس دانشگاه النجاح در شهر نابلس را پس از یورش به منزل شخصی وی بازداشت کردند.

شهر جنین و مناطق و روستاهایی مانند رفیدیا، عراق بورین، عینابوس، قباطیه و اردوگاه جنین نیز صبح امروز شاهد یورش نظامیان صهیونیست و بازداشت غیرقانونی فلسطینیان بوده است.

اقدام نظامیان صهیونیست در یورش و بازداشت اسرای آزاد شده فلسطینی در حالی صورت می‎ گیرد که تشکیلات خودگردان فلسطین دیروز اعلام کرد که رسما درخواستی را به رژیم صهیونیستی برای اجازه مشارکت اسرای فلسطینی در بند این رژیم در انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطینیها ارائه خواهد داد.

«شیخ حسن» وزیر امور مدنی تشکیلات خودگردان فلسطین گفته که به موجب قانون، این حق اسرای فلسطینی است که تحت نظارت کمیسیون مرکزی در انتخابات مجلس قانونگذاری شرکت داشته باشند.

بر اساس فرمان ریاستی تشکیلات خودگردان فلسطین، انتخابات مجلس قانونگذاری در روز ۲۲ ماه مه‌ (یکم خرداد)  و انتخابات ریاست تشکیلات در ۳۱ ژوئیه (۹ مرداد) برگزار خواهد شد و چنانچه انتخابات مجلس قانونگذاری به مرحله دوم کشیده نشود، انتخابات مجلس ملی در ۳۱ آگوست (۹ شهریور) برگزار خواهد شد. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha