۹ اسفند ۱۳۹۹، ۹:۳۶
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 84242376
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نرخ بیکاری استان سمنان ۶.۸ درصد است

۹ اسفند ۱۳۹۹، ۹:۳۶
کد خبر: 84242376
نرخ بیکاری استان سمنان ۶.۸ درصد است

سمنان- ایرنا- معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان با اشاره به وضعیت مطلوب استان در زمینه اشتغالزایی، گفت: نرخ بیکاری در استان سمنان از ابتدای امسال تا پایان فصل پاییز ۶.۸ درصد است.

علیرضا دیانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: سمنان از جمله استان‌های دارای نرخ پایین بیکاری است که نشان‌ می دهد در زمینه اشتغالزایی کارهای خوبی در استان انجام شده است.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان اضافه کرد: نرخ بیکاری معمولا در فصل زمستان به دلیل کاهش فعالیت‌ها در زمینه ساخت و ساز و کشاورزی کمی افزایش دارد.

وی ادامه داد: در ابتدای آغاز به کار دولت تدبیر و امید در سال ۱۳۹۲، نرخ بیکاری در استان سمنان ۷.۴ درصد و در سال گذشته نرخ بیکاری استان هشت درصد بود.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط کشور و تحریم‌های ظالمانه، دولت توانست با اشتغالزایی و حفظ شرایط موجود نرخ اشتغالزایی را حفظ کند.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان گفت: مهارت‌آموزی نقشی مهم در کاهش آمار بیکاری، حفظ اشتغال و ایجاد اشتغالزایی دارد و این راهبرد مهم با اهتمام ویژه از سوی دولت و مسوولان دنبال می‌شود.

دیانی تصریح کرد: نرخ اشتغال استان سمنان در سال گذشته ۹۲ درصد بود و آمار نشان می‌دهد در زمینه اشتغالزایی با همت مسئولان کارهای خوبی انجام شده است.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان گفت: استان سمنان در زمینه شاخص کسب و کار نیز وضعیت مطلوبی دارد و جزو استان‌های برتر کشور در این زمینه است.

به گزارش ایرنا، استان سمنان در شاخص کسب و کار در تابستان و پاییز امسال در بین ۳۱ استان کشور رتبه اول را به خود اختصاص داد و رتبه اول استان سمنان در شاخص کسب و کار بر اساس نتایج پایش ملی محیط کسب‌ و کار ایران است و موفقیت استان در این شاخص نشان دهنده توجه مسوولان در حمایت از سرمایه‌گذاری، تسهیل و رفع موانع تولید در استان است.

بیمه شدگان اجباری استان سمنان در سال گذشته ۱۱۸ هزار و ۹۰۰ نفر بودند اما امسال تعداد بیمه شدگان اجباری در استان سمنان به ۱۲۲ هزار و ۱۲۳ نفر رسید که نشان از اشتغالزایی در استان دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha