استاندار تهران: تعیین قیمت میوه شب عید به ستاد استانی محول شود

تهران- ایرنا- استاندار تهران عنوان کرد: پیشنهاد ما به ستاد تنظیم بازار کشور این بوده که استان تهران سیاستگذار باشد و سازوکار عملی نظیر تعیین قیمت در اختیار ستاد استانی قرار گیرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه ویدئو کنفرانس ستاد تنظیم بازار کشور گفت: پیشنهادات ما این است که تا از لزوم در اختیار قرار دادن تعیین قیمت به ستاد استانی تا اتخاذ سیاست منطقه محوری به جای کالامحوری مد نظر قرار گیرد.  

وی اظهار داشت: خرید همزمان میوه شب عید از سوی استان ها عملا قیمت میوه را از دی ماه افزایش داده و عملا سیاست ذخیره سازی میوه محکوم به شکست است.  

وی ادامه داد: مرزبندی مشخصی بین تنظیم بازار استان تهران و کشور وجود ندارد در حالی که همانند سایر استان های کشور ابتکار عمل و کنترل قیمت ها باید در اختیار ستاد تنظیم بازار استان تهران باشد.

استاندار تهران عنوان کرد: پیشنهاد ما به ستاد تنظیم بازار کشور این است که استان تهران سیاستگذار باشد و سازوکار عملی نظیر تعیین قیمت در اختیار ستاد استانی قرار گیرد.

محسنی بندپی بیان کرد: پیشنهاد بعدی ما به ستاد تنظیم بازار کشور اتخاذ سیاست منطقه محوری به جای کالامحوری است و به این مفهوم که استان هایی که در تولید کالای خاصی مزیت نسبی دارند در خصوص تعیین قیمت اختیار داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: استان تهران با کمبود روزانه یکهزار تن مرغ مواجه است چراکه تنها ۸ درصد مرغ در استان تولید می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha