۱۲ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۳۵
کد خبرنگار: 1165
کد خبر: 84248828
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۶ هزار هکتار از اراضی ملی نقده سنددار شد

۱۲ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۳۵
کد خبر: 84248828
۶۶ هزار هکتار از اراضی ملی نقده سنددار شد

ارومیه- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نقده گفت: برای ۶۶ هزار هکتار از اراضی ملی این شهرستان سند صادر شده است.

سعید رحمان پور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نقده ۷۲ هزار و ۳۱۷ هکتار اراضی ملی دارد که هم اکنون فقط ۶ هزار هکتار از این اراضی فاقد سند است.

وی تاکید کرد: برای اراضی باقی مانده نیز سند تهیه و حاکمیت دولت بر اراضی ملی تثبیت می شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نقده گفت: همچنین ۱۷۵ هزار هکتار اراضی ملی و مرتعی در این شهرستان وجود دارد که تاکنون حدود ۶۰ هزار هکتار از آن ممیزی و حدنگاری شده است.

رحمان پور اضافه کرد: جلوگیری از تخریب و بهره برداری بی رویه از آن و ضابطه مند کردن بهره برداری‌ها اهداف اصلی ممیزی مراتع به شمار می‌رود.

وی افزود: برخورد قاطع با متخلفان در دستور کار این اداره کل قرار دارد و در صورت بروز هر گونه تخریب و تخلف با متخلفان برخورد می‌شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نقده ادامه داد: حفاظت از منابع طبیعی نیازمند مشارکت همه جانبه مردم است زیرا این منابع وابسته به دولت‌ها نیست و امر احیا و محافظت از آنها جنبه همگانی دارد.

رحمان پور گفت: همشهریان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف در مناطق جنگلی و مرتعی و آتش سوزی، قطع درختان و چرای غیرمجاز دام سریعا موضوع را به شماره تلفن ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار آن مرتع و مابقی آن عرصه های جنگلی است؛ این استان با داشتن عرصه های طبیعی یکی از استان های غنی کشور در این زمینه به شمار می رود.

شهرستان ۱۲۷ هزار نفری نقده یکی از شهرهای جنوبی آذربایجان‌غربی بوده و در فاصله حدود ۸۰ کیلومتری جنوب ‌شرق ارومیه واقع شده ‌است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha