کتابداران نقش برجسته‌ای به عنوان یک کار انسانی و فرهنگی در جامعه دارند

کرمانشاه- ایرنا- فرماندار سنقروکلیایی با تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ کتابخوانی گفت: کتابداران در حوزه فرهنگی نقش برجسته‌ای به عنوان کار انسانی و فرهنگی در سطح جامعه ایفا می‌کنند.

به گزارش ایرنا، غلامرضا مرتضوی روز سه شنبه در ششمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری منظم جلسات این انجمن و اهمیت به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی افزود: امروزه با توجه به شرایط وجود ویروس کرونا در جامعه مقوله کتابخوانی هم دچار مشکلاتی شده است اما با توجه به وجود فضای مجازی امر ترویج کتاب و کتابخوانی تعطیل نشده است.

فرماندار سنقر و کلیایی افزود: ترویج فرهنگ کتابخوانی و ایجاد زیرساخت های کتابخوانی در نهاد کتابخانه های عمومی به نحو مطلوب در حال پیشرفت است و کتابخانه های عمومی از تمام امکانات و فضا ها بهره می گیرند.

وی با تشکر از روش ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در نهاد کتابخانه های عمومی افزود: برنامه ریزی برای کتابخوان کردن کودکان و نوجوانان باید در اولویت قرار گیرد و خوشبختانه برای این موضوع بخش های خوبی در کتابخانه ها ایجاد شده است.

فرماندار و رییس انجمن کتابخانه های عمومی سنقروکلیایی ادامه داد: برای توسعه فرهنگ کتابخوانی باید تمام ادارات و سازمانها با همت مضاعف و بکار گیری جهادی واحدهای فرهنگی خود، حمایت از کتابخانه های عمومی و برگزاری مسابقات مربوط به کتاب، کتابخوانی را اولویت رشد فرهنگی خانواده ها قرار دهند.  

کتابخانه های عمومی به پایگاه های فرهنگی و اجتماعی برای جوانان تبدیل شده اند  

مدیرکل کتابخانه های استان کرمانشاه نیز در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از حضور فرماندار و اعضای حقیقی و حقوقی انجمن در جلسه گفت: کتابخانه های عمومی از روش سنتی خارج شده و به پایگاه های فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده اند.

معصومه حسنی خونسار افزود: با توجه به شرایط وجود ویروس کرونا که برای مدت کوتاهی کتابخانه ها را تعطیل کرد، فعالیت کتابخانه های عمومی و کتابداران در سالجاری تعطیل نشد و ارتباط کتابداران ما با اعضای کتابخانه از طریق فضای مجازی بیشتر شده و فعالیت های ترویجی کتابخوانی به نحو مطلوب انجام گرفت.

او خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین فعالیت های فرهنگی ترویجی برگزاری دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان بود که با توجه تلاش کتابداران و ارتباط موثر با مخاطبان رشد چشمگیری داشته است.

وی افزود: در شهرستان سنقر تعداد هشت باب کتابخانه عمومی شهری و روستایی وجود دارد و در جشنواره کتابخوانی رضوی در این شهرستان تعداد سه هزار و ۵۰۰ نفر شرکت کردند و از این تعداد ۱۳ برگزیده استانی در شهرستان داشته ایم.

سنقر و کلیایی با ۹۲ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال شرق کرمانشاه واقع شده و دارای ۲۲۰ روستا در قالب هشت دهستان و ۲ بخش مرکزی و کلیایی است.