بیش از ۱۴ هزار متقاضی کردستان شرایط استفاده از طرح ملی مسکن دارند

سنندج - ایرنا - سرپرست معاونت مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی کردستان گفت: تاکنون ۱۴ هزار و ۱۰۰ نفر از ۲۲ هزار و ۲۰۰ نفر ثبت نام کننده طرح اقدام ملی مسکن در این استان واجد شرایط استفاده از این فرصت شناخته شده‌اند.

مصطفی رضایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این افراد از بین افراد ثبت استان طی سه مرحله پالایش نهایی و واجد شرایط واگذاری شناخته شده اند که این استان از طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر و بالای ۱۰۰ هزار نفر دارای ۱۱ هزار و ۸۵۰ واحد سهم است.

وی در خصوص نحوه واگذاری گفت: هم اکنون در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر، زمین به خود متقاضیان واگذار می‌شود که آنان پیگیر اخذ پروانه و شروع عملیات ساختمانی و ادامه روند احداث هستند.

رضایی در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر از جمله در شهر سقز پروژهیک هزار و ۴۰۰ واحدی شروع شده استارت خورده و درشهر سنندج پروژه ۱۴۰ واحدی بهاران در حال اجرا و در مرحله فونداسیون است و باقی پروژه ها نیز به زودی شروع به کار خواهند کرد.

سرپرست معاونت بازآفرینی و مسکن راه و شهرسازی کردستان افزود: مهمترین معضل طرح اقدام ملی بحث تامین زمین بوده که با راهکارهایی که در جلسه شورای مسکن استان اندیشیده شده بخشی از این مشکل مرتفع شده بخشی دیگر نیز در حال رفع شدن است.

رضایی توصیه کرد با عنایت به اینکه تاکنون دستورالعملی راجع به خرید و فروش امتیاز طرح اقدام ملی ابلاغ نشده است از خرید یا فروش این امتیاز پرهیز نمایند تا دچار خسران مالی و مشکل حقوقی نشوند.

مسوولیت ساخت واحدای این طرح در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر بر عهده ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

چندی پیش با حضور استاندار کردستان و مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط، اولین پروژه این طرح با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در قالب یک پروژه ۱۹۶ واحدی در شهرک بهاران سنندج کلنگ زنی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha