۳۰۰ هزار درخت و نهال نظرآباد در حال خشک شدن است

کرج- ایرنا - نماینده مردم شهرستان های ساوجبلاغ، نظرآباد ، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی گفت: ۳۰۰ هزار درخت و نهال در شهرستان نظرآباد به علت کم آبی در حال خشک شدن است.

علی حدادی روز پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی البرز که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد ، افزود: اکنون مشکل جدی در  شهرستان های ساوجبلاغ و نظرآباد در بخش آب کشاورزی است.

وی بیان داشت : با پلمب  چاه های آب در سطح ۸۰ هکتار زمین کشاورزی شهرستان نظرآباد توسط برخی دستگاه های اجرایی میزان سهمیه آب  اختصاصی باغات  این اراضی برای آبیاری یک هکتار زمین کافی نیست و این بدان معنا است که ۷۹ هکتار باغ باید خشک شود.

حدادی  افزود: پلمب  ۶۰۰ حلقه چاه با عمر  ۳۰، ۴۰ تا ۷۰ ساله  در دستور کار مجریان قرار گرفته که می تواند مشکل جدی برای کشاورزان نظرآباد  ایجاد کند.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنان خود به اعتبارات توزیعی استان اشاره  کرد و گفت: نیاز است که در شورای برنامه ریزی بیشتر به این موضوع پرداخته و تنها گزارش توزیع نباشد.

وی ادامه داد: انتظار داریم که توزیع اعتبارات عدالت محور بوده و در این خصوص دقت کافی به خصوص در بخش اعتبارات پژوهشی صورت گرفته تا در بخش سند نوآوری و سرمایه گذاری بتوان آینده خوبی ترسیم کرد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha