قراردادی برای اجرای تفاهمنامه وزارت ارشاد و آستان قدس رضوی امضا شد

مشهد- ایرنا- قراردادی برای اجرای سه بند از تفاهمنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با آستان قدس رضوی روز شنبه با حضور معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مشهد امضا شد.

رییس بنیاد پژوهشهای اسلامی و رییس سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی و همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این مراسم حضور داشتند.

تفاهمنامه همکاری مشترک بین آستان قدس رضوی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دی ماه پارسال با هدف همکاری و تعامل در حوزه‌های تخصصی فرهنگی با رویکرد دینی و انقلابی در سطح ملی و بین‌المللی به امضای این نهادها رسیده بود. 

"گسترش فرهنگ و معارف اهل بیت(ع) در سطح ملی و بین‌المللی، استفاده از ظرفیت عظیم معنوی مضجع شریف امام رضا(ع)، امکانات آستان قدس رضوی، ارتقای فرهنگ زیارت و مشارکت در اجرای طرحهای مؤثر و ماندگار فرهنگی، علمی و اجتماعی" محورهای این تفاهمنامه هستند. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی روز شنبه در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: قرارداد اجرایی سه بند از تفاهمنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آستان قدس رضوی شامل برگزاری "همایش بین المللی گفت و گوهای بین فرهنگی خراسان بزرگ با محوریت میراث فرهنگی و معنوی خراسان بزرگ"، "طرح پژوهشی زیارت در الهیات تطبیقی بین الادیان" و "نشستهای بین المللی گفت و گوی جوانان جهان اسلام" می‌شود.

جعفر مروارید افزود: بر اساس قرارداد اجرایی بند یک تفاهمنامه "نشستهای بین المللی گفت وگوی جوانان جهان اسلام" چهار نشست با موضوع محیط زیست و اسلام، فضای مجازی و جوانان مسلمان، اخلاق و معنویت و جوانان جهان اسلام و الهیات عملی توسط معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مجری طرح برگزار می شود.

وی ادامه داد: بر اساس قرارداد اجرایی بند ۲ تفاهمنامه، طرح پژوهشی "زیارت در الهیات تطبیقی بین الادیان" توسط بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی به عنوان مجری طرح تا پایان سال ۱۴۰۰ به اجرا در می آید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برپایی "همایش بین‌المللی گفتگوهای بین فرهنگی خراسان" را مضمون قراداد اجرایی بند سوم تفاهمنامه ذکر و بیان کرد: این همایش  با محوریت میراث فرهنگی و معنوی استانهای سه‌گانه خراسان توسط این اداره‌کل برگزار خواهد شد. 

وی گفت: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بر این اساس مجری برپایی چهار دوره نشست وبیناری به میزبانی خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و گلستان با حضور شخصیتهای علمی و فرهنگی از کشورهای ترکمنستان، تاجیکستان، افغانستان و ازبکستان خواهد بود. 

مروارید افزود: این همایش با همکاری سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی برپا شده و و مجموعه مقالات یا گزارشهای مربوط به آ نیز تا پایان سال ۱۴۰۰ منتشر می‌شود. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha