۲۸۰ مددجوی کامیارانی با استفاده از طرح راهبران شغلی مشغول بکار شدند

سنندج - ایرنا - مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) کامیاران گفت: ۲۸۰ مددجوی این شهرستان در قالب طرح راهبران شغل وارد عرصه اشتغال شدند.

علیرضا خوشبخت روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد مددجو در قالب سه طرح راهبران شغلی به صورت تمام وقت مشغول شدند که شامل طرح راهبری منجوق دوزی روی پارچه، فرش بافی و توپ دوزی است.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) سیاست توانمندسازی مددجویان را با محوریت ایجاد فرصت های شغلی پایدار دنبال می کند افزود: طرح‌ راهبری شغلی از جمله طرح‌های مهم در راستای تحقق اهداف این کمیته است که امسال از این محل حدود ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

مدیرکمیته امداد امام خمینی (ره) اضافه کرد: ۵۰۰ میلیون ریال از این اعتبار به عنوان کمک هزینه آموزش ۷۰ مددجو برای فعالیت در توپ دوزی هزینه شده و راهبر این طرح هم اکنون تولیدات تمامی افراد را جهت فروش در نقاط مختلف کشور و اقلیم کردستان عراق ارسال می‌کند.

وی اضافه کرد: راهبر منجوق دوزی روی پارچه نیز هم اکنون در قبال اشتغال بکار چهار مددجو به همراه پرداخت بیمه ۲ میلیارد ریال تسهیلات گرفته و علاوه بر آن از توان ۱۴۶ نفر به صورت پاره وقت برای تولیدات خود نیز استفاده می کند.

خوشبخت یادآور شد: راهبر فرش بافی نیز هم اکنون توانسته برای ۶۰ قالیباف اشتغال ایجاد کند که این راهبر نیز هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات گرفته است.

وی افزود: طرح راهبری شغلی توجه ویژه ای به فروش تضمینی محصولات و ایجاد اشتغال پایدار دارد، در این طرح مددجویان به کارآفرینان حرفه‌ای شهرستان که تجارب موفق دارند، معرفی و کارآفرینان از صفر تا صد شغل مربوطه را راهبری می‌کنند.

خوشبخت گفت:  در این طرح کارآفرینان (راهبران) آموزش‌های کاربردی اولیه و لازم را به مددجویان ارائه داده و مواد اولیه را برای آنان تامین می‌کنند و محصول با برند و نظارت راهبر تولید و در نهایت توسط وی به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

هم اکنون در این شهرستان پنج هزار و ۳۰۰ خانواده با جمعیت آماری ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر تحت پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

شهرستان کامیاران در ۶۵ کیلومتری جنوب سنندج واقع شده و ۱۰۲ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۲ هزار نفر آن ساکن مناطق روستایی و ۶۰ هزار نفر نیز در مناطق شهری سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha