مجمتع فرهنگی و ورزشی ایثارگران استان مرکزی آماده بهره‌برداری است

اراک-ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی گفت: مجمتع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثارگران و طرح مسکونی ۲۶۴ واحدی سفیر استان روز ۲۱ اسفند از طریق ویدئو کنفرانس و با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

«مرتضی انصاری‌فر»  روز یکشنبه در یک نشست خبری  افزود: این مجتمع در زمینی به مساحت هفت هزار متر مربع و زیر بنای ۱۲ هزار متر مربع و در ۶ بخش اقامتی و رفاهی، آموزشی، فرهنگی، درمانی، توانبخشی و ورزشی ساخته شده است.

وی اظهار داشت: ۲ هزار نفر از جامعه هدف بنیاد شهید استان فاقد مسکن هستند که طبق تفاهمنامه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و استاندار مرکزی، برای آنان مسکن ساخته می‌شود.
وی بیان داشت: تحویل منازل مسکونی به یک هزار و ۴۰۰نفر از جامعه ایثارگر شهرستان اراک در قالب اجرای طرح اقدام ملی مسکن برنامه‌ریزی شده و در سایر شهرستانهای استان نیز این امر  در نظر گرفته شده است ...
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی با اشاره به طرح اشتغال برای جامعه ایثارگر استان نیز گفت: بر اساس تفاهمنامه منعقد شده، استان مرکزی متعهد به ایجاد یکهزار شغل شده که ۵۰۰ اشتغال در بحث کارآفرینی و خود اشتغالی و ۵۰۰ اشتغال نیز از طریق استخدام خواهد بود.
انصاری‌فر اظهار داشت: کنگره ملی زنان شهید، ایثارگر و آزاده  نیز  ۱۹ اسفندماه به صورت آنلاین در سطح کشوری برگزار می‌شود.
وی در خصوص برنامه‌های ۲۲ اسفندماه بزرگداشت روز شهید نیز گفت: به  دلیل شیوع ویروس کرونا برنامه‌ها و فعالیت‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با رویکرد فضای مجازی و به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی بیان داشت: ۲۲برنامه متنوع فرهنگی به مناسبت بزرگداشت روز شهدا از جمله احتزاز پرچم برای احترام به شهدا، طرح  هرشهید یک نهال، گلباران قبور شهدا، پویش اهدای خون، طرح سرپرستی ایتام، تجلیل از ۲۲ خادم خانواده شهدا، جشن تولد مجازی سردار دلها سردار سلیمانی، تعویض نمادین پرچم قبور شهدا، تجلیل از ۲۳راوی فرهنگی و تجلیل از ۲۲نخبه علمی تشکل ایثارگران برگزار می‌شود.

استان مرکزی ۶ هزار و ۲۰۰ شهید، ۱۴ هزار جانباز و ۸۰۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha