فرماندار قصرشیرین: شیوع موج چهارم ویروس کرونا نگران‌کننده است

قصرشیرین- ایرنا- فرماندار قصرشیرین گفت: شیوع موج چهارم ویروس کرونا و بخصوص سرایت و انتشار نوع جهش یافته انگلیسی آن نگران کننده است و مقابله با آن نیازمند جدی گرفتن بیش از پیش موازین و دستورالعمل‌های بهداشتی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرادعلی تاتار روز یکشنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونا قصرشیرین افزود: با تلاش های مجموعه ستاد مدیریت کرونا وضعیت شهرستان هم اکنون آبی است و امید است با همراهی و همکاری مردم به سمت وضعیت سفید برویم.
وی اظهار داشت: با توجه به ایام پایانی سال و خریدهای مردم نگرانی ها جدی است و وضعیت شکننده است از این رو از مردم می خواهیم مراقبت کنند تا وارد موج چهارم نشویم.

فرماندار قصرشیرین گفت: گونه جهش یافته ویروس کرونای انگلیسی بسیار خطرناک و کشنده و در کمین همه افراد است.

او از مردم خواست از سفر به مناطق آلوده و همچنین پذیرفتن مهمان از استان ها و شهرستان های درگیر این ویروس جهش یافته خودداری کنند.

تاتار ادامه داد: مردم منطقه ما در سال های گذشته با مشکلات زلزله، بازسازی و سیل و اکنون نیز با بحران کرونا مواجه هستند و شرایط سختی را تجربه کرده اند و تنها راه مقابله با ویروس کرونا رعایت موازین و دستورالعمل های بهداشتی است.

وی گفت: درب تمام آرامستان های شهر و روستاها بسته خواهد شد و مردم برای پنجشنبه آخر سال به آرامستان ها مراجعه نکنند.
وی همچنین از اتخاذ تدابیر شدید و سختگیرانه در مرزهای شهرستان برای مقابله با کرونا خبر داد.
رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین نیز گفت: یک سال از شیوع کرونا گذشت و ما در این مدت عزیزانی را از دست دادیم.
دکتر رضا منصوری افزود: بعد از شیوع پیک سوم طرح شهید سلیمانی در شهرستان با موفقیت اجرا شد و اجرای موفق این طرح منجر به دریافت لوح تقدیر از سوی استاندار کرمانشاه شد.

او اظهار داشت: چیزی که هم اکنون نگران کننده است شیوع پیک چهارم ویروس کرونا و نوع جهش یافته ویروس است که باید برای مقابله با آن نسخه شهرستانی لحاظ کنیم.
وی گفت: در روزهای آینده یک رزمایش در بیمارستان اجرا می کنیم که ظرفیت تخت های بیمارستان تا ۲۵ درصد افزایش پیدا کند.
منصوری تصریح کرد: کرونا هنوز در کمین است و هیچ کس از تهدید آن مصون نیست.
وی گفت: اگر به این باور برسیم که یک ایمنی دسته جمعی توسط همه مردم برای رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود و همه مردم آن را رعایت کنند می توانیم شاهد جشن پیروزی بر کرونا باشیم.

 قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت و ۱۸۶کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرزها ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان فعال است.

سرخط اخبار استان‌ها