۱۸ اسفند ۱۳۹۹، ۱۸:۲۳
کد خبرنگار: 1261
کد خبر: 84257220
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

محموله واکسن کرونا اهدایی «کواکس» به کابل رسید

۱۸ اسفند ۱۳۹۹، ۱۸:۲۳
کد خبر: 84257220
محموله واکسن کرونا اهدایی «کواکس» به کابل رسید

کابل - ایرنا - دومین محموله واکسن اهدایی کواکس یا نهاد هماهنگ کننده واکسن در جهان در فرودگاه کابل به مقامات وزارت بهداشت افغانستان سپرده شد.

به گزارش ایرنا، این محموله در ۴۶۸ هزار دوز واکسن، اهدایی از صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف)، اتحادیه اروپا و بانک جهانی به افغانستان است که امروز دوشنبه به وزارت بهداشت این کشور تحویل داده شد.

وحید مجروح، سرپرست وزارت بهداشت افغانستان زمان تحویل‌ گرفتن این محموله، به نمایندگی از دولت افغانستان از نهاد کواکس و حامیان‌اش قدردانی کرد.

وی در این خصوص گفت: افغانستان نخستین کشور در آسیای میانه است که اولین محموله واکسن کرونا را از طریق نهاد کواکس دریافت می ‌کند.

مجروح گفت که نهاد کواکس ۱۶ میلیون دوز واکسن کرونا را به دولت افغانستان وعده داده است که باقی مانده آن ها به طور مرتب وارد کشور می ‌شود و ما در تلاش هستیم تا ۳۲ ملیون دوز واکسن کرونا را از طریق همکاران بهداشتی برای ۱۶ درصد نفوس کشور فراهم کنیم.

سرپرست وزارت بهداشت افغانستان اضافه کرد که قرار است در مرحله دوم تطبیق واکسن کرونا آموزگاران مدارس و استادان دانشگاه‌ها واکسینه شوند تا روند سیستم آموزشی در کشور در سال پیشرو به گونه عادی ادامه یابد.

پیش از این، هند حدود ۵۰۰ هزار دوز واکسن کرونا را به دولت افغانستان اهداء کرده بود که با استفاده از آن حدود ۴۰ هزار تن تاکنون واکسن شده ‌اند.

افزون بر هند کشور چین نیز تعهد کرده است که بیش از ۴۰۰ هزار دوز واکسن کرونا را بزودی به وزارت بهداشت افغانستان در کابل تحویل دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha