آموزش از راه دور جایگزین آموزش حضوری نمی‌شود

تهران- ایرنا- رییس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه آموزش از راه دور در دوران شیوع ویروس کرونا به عنوان مکمل استفاده می شود تا افت تحصیلی به حداقل برسد، گفت: آموزش مجازی و تلفنی هیچ گاه جایگزین آموزش حضوری نمی‌شود و تاثیرات خود را بر روند جریان آموزش دارد.

شاپور محمدزاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا درباره اقدامات آموزشی نهضت سوادآموزی در دوران شیوع ویروس کرونا افزود: سوادآموزی هم مانند سایر بخش‌ها از عواقب، مشکلات و معضلاتی که کرونا ایجاد کرده، در امان نبوده است.

وی با بیان اینکه کرونا بر فعالیت‌های سازمان نهضت سوادآموزی اثرگذار بود، تاکید کرد: این سازمان با پویش آموزش تعطیل نیست، فعالیت‌های خود را مانند دوره پیش از شیوع ویروس کرونا ادامه داد.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی خاطرنشان کرد: این سازمان هم مانند آموزش و پرورش رسمی که جریان یادگیری را به واسطه برنامه تلویزیونی و مجازی انجام داده، نسبت به تداوم جریان آموزش کوشش کرده است.

محمدزاده یادآور شد: در حال حاضر تلویزیون هم به صورت سراسری و استانی برای سوادآموزان برنامه پخش می‌کند. این برنامه‌ها فقط مختص دوره سوادآموزی بوده که براساس توافق با صدا و سیما برای دوره انتقال هم برنامه‌هایی تولید شده که قرار است به صورت سراسری و استانی برای سوادآموزان پخش شود.

وی اظهار داشت: همچنین در کنار پخش برنامه‌های تلویزیونی، برنامه‌های رادیویی هم در ۲ وعده صبح و بعداز ظهر پخش می شود. برنامه‌های شبکه‌های مجازی، ملی شاد و سامانه تحت وب نهضت سوادآموزی فعالیت‌های مجازی آموزش را انجام می‌دهند.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه آموزش‌دهندگان سوادآموزان را به صورت تلفنی راهنمایی می‌کنند، گفت: یک سری بسته آموزشی برای سوادآموزان در نظر گرفته شده است که در اختیار آموزش دهندگان و سوادآموزان قرار گرفته تا دوران شیوع ویروس کرونا آنها همچنان به تحصیل ادامه دهند.

محمدزاده افزود: در این دوران جریان آموزش تداوم داشته و این سازمان تمام تلاش خود را برای جذب حداکثری سوادآموزان بکار گرفته است. احتمال می‌رود این روند کرونا کاهش ۲۰ درصدی در جذب سوادآموزان در برخی از استان‌ها داشته باشد، اما فعالیت‌ها مانند گذشته تداوم دارد.

به گزارش ایرنا، مدارس، مراکز آموزشی و ۴۷۹ مرکز یادگیری محلی سازمان نهضت سوادآموزی از ابتدای اسفند ماه ۹۸ به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند و آموزش دانش آموزان، سوادآموزان و دانشجویان از این تاریخ به صورت مجازی دنبال شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha