پرورش اسلامی دانش‌آموزان نیازمند اقدامات هماهنگ کارشناسی شده است

ارومیه- ایرنا- امام جمعه خوی با اشاره به اینکه امور تربیتی و پرورش اسلامی دانش آموزان از باقیات الصالحات انقلاب اسلامی است، گفت: تربیت و پرورش دانش آموزان نیازمند ایجاد هماهنگی و برنامه ریزی دقیق بوده و برگزاری جلسات متعدد و کارشناسی شده را می طلبد تا به سر منزل مقصود برسد.

حجت الاسلام سیدرضی شکوری روز چهارشنبه در دیدار رییس و معاونان آموزش و پرورش خوی افزود: ضرورت ارتباط و پیوند عاطفی مدیران و مربیان با دانش آموزان، بهره گیری از منطق و استدلال و رعایت آرامش در برخوردها و دوستی و رفاقت و اعتماد بر دانش آموزان از جمله روش های تعلیم و تربیت صحیح است.

وی به اصول تعلیم تربیت اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: هماهنگی تعلیم و تربیت با فطرت بشر، اعتدال در مقابل افراط و تفریط، جامعیت و همه جانبه نگری و تأمین نیازهای واقعی انسان ها و پیوند دادن تربیت با معنویت از جمله این اصول است.

امام جمعه خوی به مشکلات تعلیم و تربیت نیز اشاره کرد و گفت: جدی نگرفتن مربیان پرورشی در بعضی از دولت ها، تبدیل شدن انجمن اولیا و مربیان به انجمنی تشریفاتی، ضعف نظارت لازم بر عملکردها و زیرسوال رفتن موضوع تنبیه و تشویق ازجمله این مشکلات بوده است.

به گزارش ایرنا،۶۴ هزار و ۶۲۰ دانش آموز مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس روستایی و شهری به تحصیل مشغول هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha