برف وکولاک شدید در جاده‌های استان اردبیل؛ شهروندان از سفر خودداری کنند

اردبیل - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با اعلام تداوم بارش برف و کولاک شدید در جاده‌های استان از مردم خواست تا از سفرهای غیر ضروری خودداری کرده و آن را به فردا موکول کنند.

به گزارش ایرنا ، کلیم‌الله وثوقی عصر جمعه افزود: هم‌اکنون در ۳۰ کیلومتر ابتدای جاده اردبیل - سرچم ، اردبیل - آستارا، مشگین‌شهر -  اهر، رضی - گرمی و دیگر جاده‌های استان کولاک نسبتا شدید در جریان بوده و در برخی جاده‌ها  دید جلو بسیار محدود است.

وی از شهروندان و مسافران خواست تا  از سفر خودداری کرده و در صورت ضرورت از وسایط نقلیه عمومی استفاده کنند و در صورت استفاده از خودرو شخصی نیز وسایط نقلیه خود را به زنجیرچرخ مجهز کنند.

وثوقی با بیان اینکه جاده‌های اصلی و فرعی استان با تلاش راهداران باز است، بیان کرد: بر اثر بارش برف اغلب راه‌های روستایی استان بسته بوده و یا تردد در آنها مشکل است.

وی اضافه کرد: با توجه به بارش سراسری برف در استان تمام توان نیروهای راهداری برای باز نگهداشتن جاده‌های اصلی معطوف بوده و امکان بازگشایی راه‌های روستایی تا فردا میسر نخواهدبود و لذا روستاییان و دیگر شهروندان استان باید امشب از سفر و تردد در جاده‌های روستایی خودداری کنند.

اردبیل زیر بوران قطبی
به گزارش ایرنا ، نفوذ توده هوای قطبی بر اردبیل و پهنه گسترده‌ای از این استان در بیست و دومین روز اسفند برف و  بوران کم‌سابقه حاکم کرده است و ارتفاع برف در سطح کوچه‌ها و خیابان‌های این شهر ۲۵ تا ۳۵ سانتیمتر است.

 وزش باد شمال‌شرق با بیشینه سرعت ۶۸ کیلومتر در ساعت موجی از کولاک به راه انداخته و دید افقی را در بعضی مقاطع به ۱۵ متر کاهش داده است.

از تمام نقاط استان اردبیل بارش برف با شدت و ضعف متناوب گزارش شده و دمای کنونی اردبیل، فرودگاه اردبیل، نمین، سرعین و نیر منفی هشت، مشکین شهر و خلخال منفی ۶ ، گرمی ،پارس‌آباد و بیله‌سوار منفی یک و فیروزآباد کوثر سه درجه بالای صفر است.

 نقشه‌های تراز میانی از ادامه این وضعیت تا اواخر امروز در منطقه حکایت دارد، از نخستین ساعات شنبه از شدت بارش کاسته شده و در حوالی بامداد بارش متوقف می‌شود ولی هوای سرد و یخبندان تا اواسط هفته می‌ماند.

اردبیل به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی هوای بسیار متغیر دارد. اسفند امسال قوی تر از دو ماه چله زمستان ظاهر شده و این پنجمین موج چشمگیر برف و سرما در منطقه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha