۲۶۵ نفر برای انتخابات شوراهای شهر در فارس نام‌نویسی کردند

شیراز- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و رئیس ستاد انتخابات فارس گفت: از ابتدای آغاز ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر در این استان (چهارشنبه بیستم اسفند) تا ساعت ۱۸ جمعه بیست و دوم، ۲۶۵ نفر اقدام به نام‌نویسی کردند.

سید احمد احمدی‌زاده، شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این تعداد ۲۴۵ نفر آقا و ۲۰ نفر خانم هستند و بیشترین افراد نیز با ۷۴ نفر از قشر کارمند هستند.
وی ادامه داد: سن ۲۳ نفر از داوطلبانی که اقدام به نام‌نویسی کرده‌اند زیر ۳۰ سال و سن یک نفر نیز بین ۷۱ تا ۷۵ سال بوده است.
او اظهار داشت: ۳۴ نفر از ثبت نام کنندگان نیز سابقه نمایندگی ادوار گذشته مجلس را دارند.
رئیس ستاد انتخابات فارس بیان کرد: از مجموع ۲۶۵ نفری که در سه روز نخست اقدام به نام‌نویسی کرده‌اند ۹۸ نفر مربوط به شهرستان شیراز است که از این میان ۹۰ نفر آقا و هشت نفر از خانم‌ها هستند.
احمدی‌زاده گفت: در شیراز بیشترین فراوانی با ۲۳ نفر مربوط به قشر کارمند است، هفت نفر از داوطلبان زیر ۳۰ سال و سه نفر نیز بین ۶۱ تا ۶۵ سال سن داشته و هفت نفر هم سابقه نمایندگی مجلس را در کارنامه خود دارند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: ثبت نام از داوطلبان به چهار روش شامل نسخه اپلیکیشن ویژه تلفن همراه، نسخه دسکتاپی ویژه رایانه، از طریق دفاتر پیشخوان و از طریق مراجعه حضوری به فرمانداری‌ها انجام می‌شود که با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا توصیه ما این است که ثبت نام از طریق غیر حضوری انجام شود.
احمدی‌زاده گفت: آن دسته از داوطلبانی که به روش غیر حضوری اقدام به ثبت نام می‌کنند پس از انجام ثبت نام باید منتظر دریافت پیامکی از سرشماره ۳۰۰۰۷۷۸۷ با این مضمون که ‘اطلاعات توسط فرمانداری تایید شد و ثبت نام شما قطعی است’ باشند.
وی ادامه داد: دریافت این پیامک به منزله نهایی شدن ثبت نام داوطلبان است و نیازی به حضور آنها در فرمانداری‌ها نیست، اما اگر پس از تکمیل ثبت نام پیامکی دریافت نکردند باید به فرمانداری مراجعه کنند.
او اظهار داشت: ثبت نام از داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهرها در استان که همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح چهارشنبه بیستم اسفندماه ۹۹ آغاز ‌شده تا ساعت ۱۸ سه‌شنبه ۲۶ همین ماه ادامه خواهد داشت.
رئیس ستاد انتخابات استان فارس افزود: ثبت نام از داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستاها و تیره‌های عشایری هم از ساعت هشت صبح روز دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ آغاز و تا ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۲۲ همین ماه ادامه خواهد داشت.
سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بیست و هشتم خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha