به گزارش ایرنا، احمد کرمی روز یکشنبه در نشست کمیسیون ایمنی راه های استان با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: ۹۵ درصد ترددهای صورت گرفته از استان با توجه به نبود مسیرهای دریایی و ریلی از طریق زمینی انجام می شود که همین موضوع اهمیت ایمنی راه ها را دوچندان می کند.
وی افزود: توپوگرافی کوهستانی استان بویژه در شهرستان های شمالی هزینه اجرای پروژه های راهسازی و راهداری را افزایش داده است ولی در طول سال های اخیر دولت توجه ویژه ای برای ارتقای ایمنی راه های استان داشته است.
معاون استاندار ایلام تاکید کرد: امسال چهار هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال برای توسعه راه های استان و همچنین پروژه های مرتبط با راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام در نظر گرفته شد که بخش قابل توجه ای از آن تخصیص یافت.
کرمی یادآور شد: آزادراه بیستون - کرمانشاه - حمیل از سمت استان کرمانشاه آغاز شده و انتظار داریم در قطعه حمیل - ایلام - مهران نیز با تخصیص اعتبار بیشتر شاهد سرعت بخشی در اجرای پروژه باشیم.
وی اضافه کرد: بخشی از پروژه چهاربانده کردن حمیل - ایلام به طول ۷۸ کیلومتر اجرا شده ولی به دلیل کوهستانی بودن مسیر نیازمند تزریق بیشتر اعتبار است، ضمن اینکه تامین روشنایی تونل های محور نیز در برخی اوقات با مشکل روبرو می شود.
معاون عمرانی استاندار ایلام مسیر مهران - دهلران - اندیمشک را از مسیرهای ارتباطی پرترافیک استان عنوان کرد و گفت: این جاده شریانی بویژه در حوزه مهران به دهلران با وجود اخذ ماده ۵۶ در
در محدوده ای به طول پنج کیلومتر عرض جاده به هفت متر کاهش می یابد که باید هرچه سریع تر نسبت به تعریض جاده اقدام شود.
کرمی با اشاره به اضافه شدن چهار شهرستان جدید به استان اظهار داشت: این مسئله لزوم ارتقا ایمنی راه ها متناسب با شرایط جدید را ضروری می کند.
وی از وجود ۶۵ نقطه حادثه ساز در مسیرهای مواصلاتی استان خبر داد و بر لزوم حذف این نقاط برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی تاکید کرد.
معاون استاندار ایلام اتصال استان به شبکه ریلی را از مهم ترین پروژه های عمرانی ایلام برشمرد و گفت: امسال ۹۰ میلیارد ریال برای این پروژه در نظر گرفته شد و در بودجه ۱۴۰۰ نیز ۷۰۰ میلیارد ریال دیگر برای ادامه اجرای آن تخصیص یافته و از محل توازن نیز بین یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار میلیارد ریال به پروژه اتصال راه آهن ایلام از طریق استان کرمانشاه اختصاص یافته است.
نظر شما