۲۴ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۳۰
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 84263609
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایثار و شهادت موثرترین مولفه در پیشرفت کشور بوده است

کرج - ایرنا - مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز گفت که در پیشرفت کشور هیچ مولفه ای موثرتر از فرهنگ ایثار وشهادت نبوده و اگر اکنون حرف برای گفتن در دنیا داریم و از جایگاه و داشته های خود در دنیا دفاع مق کنیم موثر از این مولفه ها می باشد.

سلیمان رستمیان روز یکشنبه در آیین تجلیل از خانواده های شهدای مدافع سلامت که به مناسبت ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا در دانشگاه علوم پزشکی البرز برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر از صدر اسلام تاکنون، افزود: اکنون در در ایام بزرگداشت شهدا هستیم، ۲۲ اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید است که به نام روز بزرگداشت شهدا با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه این روزها فرصت خوبی در روزهای پایانی سال است تا فضای جامعه و شهر معطر به یاد و نام شهیدان شود، اظهار داشت: در کسوت ایثار و ایثارگری و اهداف بلند شهدا و ایثارگران خیلی ها گفته اند و صحبت ها فراوان بوده و تولیدات در حوزه کتاب و رسانه های سمعی و بصری زیاد بوده زیرا ذکر و یاد نام شهدا و گرفتن محفل برای شهدا همیشه مایه برکت است.

رستمیان گفت: همواره برای زنده نگه داشتن یاد شهدا در گذر زمان فرصتی پیدا می شود به طوریکه بعد از روزهای انقلاب و دفاع مقدس و دشمنی های معاندین و منافقین، شهدای اقتدار را داریم.

وی ادامه داد: زمانی تصور بر این بود که ایثار وشهادت فقط برای دفاع مقدس بوده ولی در جریان جنگ های نیابتی که بر علیه جریان تشیع اتفاق افتاد جوانانی از کشور ما در این مسیر رفتند و همان راهی را رفتند که جوانان دهه ۶۰ در دوران انقلاب و دفاع مقدس طی کردند و نشان دادند که راه شهادت همچنان باز است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز افزود: اکنون نیز کمی بیش از یکسال می گذرد که جریان ویروس منحوس کرونا پیش آمده و در این عرصه نیز جوانان کشور ما در هر حوزه ای تلاش می کنند تا ایثارگرانه از سلامت مردم دفاع کنند.

وی خاطرنشان کرد: این روحیه مجاهدت و ایثارگری با جریان زندگی ما عجین شده است و مایه برکت برای همه جامعه است.

رستمیان گفت: دگر خواهی، ایثارگری و اوج انسانیت که همان ایثار است در هر مقطعی پیش می آید و ملت ایران در هر جایگاهی ایثارگرانه برای جامعه تلاش کردند.

وی اظهار امیدواری کرد که توفیق ادامه راه شهیدان را داشته باشیم زیرا هر چه از عظمت و اقتدار داریم مرهون و مدیون خون شهیدان و ایثارگران و نه سلاح فیزیکی و امکانات قدرت های نظامی است.

وی یادآور شد که مولفه ایثار و شهادت در جامعه ما برگرفته از فرهنگ معنوی عاشورا و اندیشه سیاسی ناب تشیع است.

در پایان این مراسم که با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز و جمعی از مسوولین بخش درمان استان با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، از خانواده شهدای مدافع سلامت البرز تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha