امسال هزار میلیارد ریال مواد معدنی از معادن منطقه آزاد ماکو استخراج شد

ارومیه – ایرنا - مدیر تسهیل تولید، صنایع و معادن سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه این منطقه با دارا بودن انواع مواد معدنی، مستعد تبدیل شدن به قطب معادن سنگ تزیینی در استان و کشور است، گفت: از ابتدای سال جاری به ارزش بیش از هزار میلیارد ریال از معادن این منطقه استخراج شده است.

آرش یوسف زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با سیاست‌گذاری‌های سازمان منطقه آزاد ماکو و پیگیری‌های مستمر مدیریت صنایع و معادن، تعداد معادن فعال در پایان سال ۹۹ در منطقه به ۲۴ واحد رسید.

وی با بیان اینکه در این تعداد واحد معدنی برای ۳۵۰ نفر اشتغال زایی شده است، اظهار داشت: نوع معادن منطقه آزاد ماکو روباز بوده و در حال حاضر انواع سنگ های تزیینی، سنگ گچ، منیزیت و مخلوط کوهی در حال استخراج و بهره برداری است.

 مدیر تسهیل تولید، صنایع و معادن سازمان منطقه آزاد ماکو اضافه کرد: پیش بینی می شود از سال ۱۴۰۰ مواد معدنی مس، ‌ آهن، سیلیس، ‌سنگ آهک نیز به مرحله استخراج و بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: با بهره برداری از واحد فرآوری سنگ در دهه فجر سال جاری، مطمئنا محصولات تولیدی فرآوری شده در زمینه سنگهای تزیینی قابلیت صادرات را نیز خواهند داشت.

منطقه آزاد ماکو بزرگترین منطقه آزاد کشور شامل شهرستان‌های ماکو، شوط و پلدشت بوده و دومین منطقه آزاد بزرگ جهان بعد از شانگهای چین است..

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha