فرماندار: امکانات لارستان برای برگزاری باشکوه انتخابات بسیج می‌شود

لارستان- ایرنا- فرماندار ویژه لارستان بر ضرورت همکاری، مشارکت و بسیج تمامی امکانات اداری و نیروی انسانی مورد نیاز ستاد انتخابات شهرستان بر اساس مواد ۲۱ و ۷۱ قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا برای برگزاری باشکوه تر انتخابات ۱۴۰۰ در این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، جلیل حسنی دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان لارستان اظهار داشت: قانون فصل الخطاب است و در این زمینه کمترین کوتاهی از سوی هیچ یک از مدیران و دستگاه های مختلف اجرایی پذیرفتنی نیست.

وی با بیان اینکه کم کاری ها و کوتاهی مدیران در این زمینه بدون اغماض به نهادهای نظارتی و بازرسی ارجاع داده می شود، افزود: قانون فراتر از هر دستورالعمل و بخشنامه است و همه دستگاه ها بر اساس ماده ۲۱ قانون انتخابات ریاست جمهوری و ۷۱ شوراهای اسلامی شهر و روستا مکلف به همکاری با ستاد انتخابات و عوامل اجرایی هستند.

وی بیان کرد: ستاد انتخابات لارستان نیز در همین راستا هر گونه نیازمندی ها و امکانات و تجهیزات لازم حتی در دورترین نقطه روستایی از شهرستان را احصا کند و عوامل اجرایی نیز موظف به تامین آن است.

حسنی بر حفظ و صیانت از تک تک آرای مردم در صندوق های اخذ رای و برگزاری یک انتخابات سالم، قانونمند و قاعده مند به عنوان وظیفه اصلی مجریان و دست اندرکاران تاکید کرد و گفت: انتخابات مظهر عزت، اقتدار و آبروی انقلاب و همچنین تحکیم پایه های قدرت نظام و کشور به این مهم وابسته است.

فرماندار ویژه لارستان گفت: فراموش نکنیم که انتخابات متعلق به زمان خاص و طیف، گروه سیاسی و بخشی از نظام نیست بلکه متعلق به همه آحاد جامعه و نسل های آینده نیز هست و هرچه اعتماد و اقناع سازی مردم بیشتر شود و سطح رضایتمندی آنها بالاتر رود به نتایج انتخابات و آنچه که از صندوق رای بیرون می آید نیز خوشبین و امیدوارتر خواهند شد.

وی همچنین به اجرای پروزه های بزرگ عمرانی و اقتصادی در سطح لارستان با وجود مشکلات و چالش های فراروی دولت و برخی محدودیت ها و سیاست های مالی انقباضی ناشی از تحریم ها نیز گفت: با کمک و مشارکت و هم افزایی بخش خصوصی و خیرین و نیک اندیشان که همواره بازوی توانمند اجرایی برای مجموعه دولت بودند اقدامات تحول آفرینی در شهرستان انجام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به استراتژیک بودن و شریط خاص جغرافیایی و وجود برخی ظرفیت های بالقوه در لارستان از جمله فرودگاه بین المللی، قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال به جنوب کشور و بنادر جنوبی و همچنین مراودات تجاری و حتی فرهنگی مردم ین خطه با کشورهای حوزه خلیج فارس و وجود شمار زیادی اتباع بیگانه ، گفت:این ظرفیت ها هم تهدید و هم فرصت هستند.

وی بیان کرد: همین استراتژیک بودن و وجود تنوع های قومیتی و مذهبی و در کنار این ظرفیت های بالقوه این منطقه خود نوعی تهدید و نقطه آسیب زا در زمینه مسایل امنیتی قلمداد می شود.

وی همچنین به موضوع ویروس کرونا و اقدامات کنترلی و مدیریتی برای مبارزه با آن در طول حدود یک سال گذشته ،  گفت: کارنامه لارستان و ستاد مدیریت کرونا با توجه به فضای همدلی و مشاراکت پذیری مردم در این راستا نیز درخشان است.

وی ابراز داشت: از همان آغاز بروز ویروس کرونا سعی شد که نوعی تعادل ایجاد کنیم، هرچند دولت و شورای تامین و یا ستاد مدیریت کرونا که مصوبات و تصمیم‌های آن در حکم شورای عالی امنیت ملی است، می‌توانستند به راحتی شدیدترین اعمال محدودیت‌های اجتماعی را برای مقابله با این بیماری اتخاذ کنند. 

وی گفت:  اما متولیان امر و دولت تاکنون در این زمینه به دنبال اعمال فشار و محدودیت برای مردم نبود و اختیار و فرمان مدیریت این موضوع مهم را به خود مردم واگذار کرد.

حسنی تصریح کرد: البته برخوردهای تحکمی به همراه اعمال محدودیت‌ها، آخرین و هم ساده‌ترین راه مقابله با بیماری کروناست.

وی ، با بیان اینکه کرونا بسیاری از الگوها ، رفتارها و فعالیت های روزمره و حتی سیاست های کلان در بخش های مختلف را با چالش و تغییرات محسوس مواجه کرده ، گفت: همکاری مردم و رعایت مسایل بهداشتی سبب بالا رفتن تاب آوری اجتماعی در جامعه خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha