۲۵ اسفند ۱۳۹۹، ۱۸:۵۴
کد خبر: 84265192
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲۳۰۰ مترمربع از اراضی کشاورزی خیرآباد ورامین آزاد شد

تهران- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین گفت: با تخریب ۶ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی واقع در منطقه صنعتی خیرآباد، ۱۲ هزار و ۳۰۰ مترمربع از اراضی کشاورزی آزاد شد.

محسن بنائیان روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا توضیح داد: با اجرای دومین مرحله از تخریب‌ ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی منطقه اقتصادی خیرآباد ورامین، دست زمین خواران و دلالان از اراضی کشاورزی خیرآباد ورامین کوتاه شد.
وی افزود: بخشی از اراضی کشاورزی شهرستان ورامین در منطقه اقتصادی خیرآباد واقع شده که برخی از افراد سودجو نسبت به تغییر کاربری و ساخت و ساز غیرمجاز در آن اقدام کردند که برای تمامی این تخلفات پرونده تشکیل و برای طی مراحل قانونی، به مراجع قضایی ارجاع داده شد.
وی تصریح کرد: با صدور حکم قضایی و دستور دادستان عمومی و انقلاب ورامین و براساس تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، ۶ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه صنعتی خیرآباد تخریب و اراضی کشاورزی به حالت قبل بازگشت.
بنائیان تأکید کرد: هر گونه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی و منطقه صنعتی خیرآباد ممنوع است و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.
لکه صنعتی خیرآباد ورامین، پس از سال های انتظار تولید کنندگان و صاحبان صنایع مرداد ماه سال ۹۶ با مصوبه هیأت وزیران به شهرک صنعتی غیردولتی تبدیل شد.
منطقه صنعتی خیرآباد جنوبی در مساحت ۳۵۰ هکتار و در ۶۷۷ قطعه احداث شده که از این میزان، ۱۱۸ هکتار آن در قالب ۳۳۰ واحد فعال و ۲۳ هکتار در قالب ۱۳۰ واحد غیر فعال است.
براساس آخرین آمار ارائه شده از سوی هیأت امنا وقت، این منطقه صنعتی ۲ هزار و ۵۰۰ نفر مشغول به کارند.
عمده تولیدات این منطقه بلورسازی، ریسندگی، تولید پارچه و پوشاک، صنایع فلزی، صنایع سلولزی و صنایع پلاستیک است که بسیاری از این واحدها سابقه طولانی در صادرات محصولات به خارج از کشور دارند.
شهرستان ورامین با دارا بودن سه شهرک صنعتی چرمشهر، سالاریه، شهید ملاآقایی و یک منطقه صنعتی در خیرآباد، از ۷۵۰ واحد تولیدی خرد، متوسط و بزرگ برخوردار است.
از مجموع واحدهای تولیدی، ۳۳۰ واحد مجوز صنعتی و ۴۲۰ واحد مجوز از اتحادیه های مختلف دارند که بیشترین تعداد آن ها در منطقه صنعتی خیرآباد جنوبی مستقر هستند.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha