ثبت نام ۷۲۵ داوطلب برای انتخابات شوراهای شهر شیراز نهایی شد

شیراز-ایرنا-فرماندار شیراز گفت: طی هفت روز نام نویسی انتخابات شوراهای اسلامی ۷۲۵ نفر برای نشستن بر کرسی پارلمان‌های شهری در این شهرستان ثبت‌نام کردند و روند نام‌نویسی آنها نهایی شد.

به گزارش ایرنا،محمدرضا امیری چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ۶۱۴ نفر شامل ۸۵ درصد از این افراد مرد و ۱۱۱ نفر زن هستند.

وی ادامه داد: تعداد ۴۱۷ نفر از این تعداد بصورت حضوری و مابقی با سایر روش های استفاده از اپلیکیشن موبایلی و فضای مجازی و یا مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت اقدام به نام نویسی کردند.

وی اضافه کرد: ۴۷ نفر از داوطلبان کمتر از ۳۰ سال، ۳۵۰ نفر بین ۳۰ تا ۴۰ سال،۲۰۳ نفر بین ۴۰ تا ۵۰سال، ۸۸ نفر ۵۰ تا ۶۰ و ۳۷ نفر ۶۰ سال به بالا سن دارند.

فرماندار شیراز گفت: ۵۴ نفر از ثبت نام کنندگان مدرک دکتری، ۲۹۵ نفر فوق لیسانس، ۳۴۲ نفر لیسانس،۱۹ نفر فوق دیپلم و ۱۵ نفر تحصیلات حوزوی دارند.

فرماندار شیراز اظهار داشت: بیشترین فراوانی در بین مشاغل ثبت نام کننده با ۲۱۱ نفر به کارمندان اختصاص دارد که ۲۹ درصد کل ثبت نام کنندگان را شامل می شود.

وی ادامه داد: از مجموع ۷۲۵ ثبت نام کننده این دوره،۳۳۲ نفر و بیش از ۴۵ درصد کل آمار در روز پایانی اقدام به نام نویسی کرده‌اند.

وی ادامه داد: آمار ثبت نام شدگان نهایی در ستاد انتخابات شهرستان شیراز به تفکیک شهر شامل شیراز با ۵۹۶ نفر، صدرا ۸۹ نفر، خان زنیان ۲۳ و داریون ۱۷ نفر است.

امیری با بیان اینکه در هشت کلانشهر کشور از جمله شیراز انتخابات شوراها به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد،گفت: شیراز به ۱۱ مرکز انتخاباتی تقسیم بندی شده و انتخابات در چهار شهر شیراز که شورای ۱۳ نفره دارد، صدرا با شورای هفت نفره و دو شهر داریون و خان زنیان پنج نفره برگزار خواهد شد.

ثبت نام داوطلبین شرکت در ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر از ۲۰ اسفندماه آغاز و در ۲۶ اسفندماه ۹۹ به پایان رسید.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha