شهدا و جانبازان ارزشمندترین سرمایه خود را برای امنیت کشور دادند

کرج – ایرنا – نماینده ولی فقیه در سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: سلامتی و جان ارزشمندترین سرمایه یک انسان است که شهدا و جانبازان این سرمایه بزرگ و ارزشمند خود را برای حفظ امنیت کشور فدا کردند.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری روز چهارشنبه همزمان با روز پاسدار و در آستانه روز جانباز در دیدار با کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز که در باشگاه میلاد کرج برگزار شد، افزود: خانواده شهدا نیز سخت ترین شرایط زندگی را با از دست دادن عزیزشان تجربه کردند.

وی اظهار داشت: شما کارکنان بنیاد شهید اگر بخواهید از عمق جان و با رضایت تمام برای خدمت به این عزیزان مجاهدت کنید در قبالش حقوق دریافت می کنید ولی آن ها فرزندان خود را بدون هیچ چشمداشتی تقدیم اسلام و انقلاب و کشور کردند.

شکری گفت: هنوز جانبازانی هستند که با دردهایی که هر لحظه می کشند و شهادت را تجربه می کنند، هزینه امنیت جامعه را می دهند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز نیز در این دیدار با بیان اینکه استان البرز شاخصه های بسیار زیادی دارد که اصلی ترین آن فرهنگ جهاد و شهادت است، گفت: مردم  استان البرز با تقدیم پنج هزارو۲۵۰ شهید، ۱۲ هزار جانباز و ۹۵۰ آزاده گرانقدر دوران دفاع مقدس، از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون فداکاری های فراوانی برای کشور و نظام اسلام داشته اند.

سلیمان رستمیان افزود: این استان به دلیل همسایگی با پایتخت بیشترین آمار ایثارگران مهمان را دارد به طوریکه ۱۶ تا ۱۷ هزار نفر ایثارگر میهمان این استان، هستند.

وی با بیان اینکه به دلیل مهاجرپذیری البرز این آمار هر سال در حال افزایش است، اظهار داشت: علیرغم این حجم ایثارگر در استان، ظرفیت و امکانات و منابع متناسب با ماموریت های این سازمان نیست.

وی منابع انسانی موجود در بنیاد شهید را هر سال در هر کاهش دانست و گفت:‌این در حالی است که میزان جمعیت ایثارگر در استان هر سال در حال افزایش است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز ادامه داد: علیرغم این وضعیت، با تمام توان فعالیت می کنیم به طوریکه در تمام شاخصه های عملکردی، البرز جزو برترین های کشور می باشد به طوریکه در رتبه بندی ها و در ۹۰ درصد شاخصه ها جزو استان های اول تا چهارم کشور هستیم.

وی اضافه کرد:‌همچنین در میان دستگاه های اجرایی استان البرز و در ارزیابی عملکرد، از رتبه ۲۴ به هشتم ارتقاء‌یافته ایم.

رستمیان همچنین به اقدامات حوزه فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت: علیرغم وضعیت حاضر بر کشور به لحاظ کرونا، مسابقات فرهنگی و قرآنی خانواده ایثارگران برگزار شد ضمن اینکه اردوهای تفریحی فرهنگی نیز برای ۲ هزار نفر از خانواده شهدا نیز برگزار شده است.

انعقاد تفاهم نامه ساخت ۱۷۰۰ واحد مسکونی ایثارگران در فردیس

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز ادامه داد: همچنین در حوزه مسکن نیز اقدامات خوبی داشتیم به طوریکه عملیات اجرایی ساخت یک هزارو۲۰۰ واحد مسکونی در سیاهکلان کرج آغاز و روز گذشته نیز تفاهم نامه ساخت یک هزارو۷۰۰  واحد مسکونی نیز در فردیس منعقد شد.

وی گفت:‌ ۴۰۰ واحد مسکونی نیز در شهر جدید هشتگرد ویژه ایثارگران در حال ساخت است.

وی به اقدامات حوزه درمان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: خدمات درمانی با تلاش بخش مربوطه به تثبیت سیده و خدمات بیمه ای و درمانی به روز شده است.

رستمیان افزود: از سال گذشته تاکنون نیز یک هزارو۶۰۰  پرستار برای والدین شهدا برقرار شده است.

وی یکی از مشکلات در بنیاد شهید را خارج شدن این ارگان از ماموریت اصلی خود که فرهنگی می باشد به سوی اقدامات خدماتی عنوان کرد و اظهار داشت: متاسفانه برنامه های این سازمان پیوست فرهنگی ندارند و نگاه خدماتی به بنیاد وجود دارد.

در ادامه سفر یک روزه نماینده ولی فقیه در سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، حجت الاسلام والمسلمین با حضور در اردوگاه عرفان واقع در جاده چالوس در جمع خانواده شهدای مدافع حرم و اقتدار البرز حضور می یابد و سپس به چند خانواده شهید و جانباز نیز سرکشی می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha