۲۸ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۲۵
کد خبرنگار: 1460
کد خبر: 84268450
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جانمایی مجتمع سینمایی اردکان و ۲ خبر کوتاه

۲۸ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۲۵
کد خبر: 84268450
جانمایی مجتمع سینمایی اردکان  و ۲ خبر کوتاه

یزد - ایرنا - جانمایی مجتمع سینمایی اردکان ، ضرورت همراه برای رفع مشکل جانبازان مهریز و هیات های اندیشه ورز بازوی توانمندی برای مدیران هستند، از جمله خبرهای روز پنجشنبه استان یزد است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردکان گفت: مجتمع سینمایی این شهرستان در ضلع جنوب غربی میدان آزادی و در مجاورت پارک آزادی جانمایی ،طراحی و نقشه آن  از سوی این نهاد تهیه شد.

 فریده حایری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با مشارکت شهرداری  و سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی مجتمع یادشده ساخته می شود .

وی اظهار امیدواری کرد که با همت و پیگیری های لازم مجتمع به مدت یک سال احداث و بهره برداری شود.

در گزارشی به نقل از معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است : پردیس سینمایی اردکان در راستای کلان برنامه «عمومی‌سازی دسترسی فرهنگی وزارتخانه» و افزایش زیرساخت های سینما در شهرهای بدون سالن سینما که جمعیت بیشتری دارد  با کمک شهرداری ساخته می‌شود.

حیدری خلیلی گفت: اردکان به علت سابقه تاریخی و فرهنگی و جمعیتی و آمادگی مدیریت شهری به عنوان شهر منتخب استان یزد برای اجرای پردیس سینمایی انتخاب شد و تامین زمین و اجرای عملیات پروژه بر عهده شهرداری است.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد مجموعه یادشده با زیربنای هزار و ۲۰۰ مترمربع  و گنجایش ۲۹۳ نفر سه سالن دارد.

در حال حاضر اردکان سینما ندارد  و مرکز این شهرستان ۱۰۵ هزار نفری در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد، متشکل از شهرهای عقدا، خرانق، احمدآباد و اردکان است.

مهریز 

امام جمعه مهریز گفت: حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی جانبازان که حق بزرگی بر گردن نظام و انقلاب دارند فقط بر عهده یک اداره یا بنیاد شهید نیست و همه باید همکاری کنند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی روز پنجشنبه به مناسب روز جانباز در نشستی با تعدادی از جانبازان شهرستان افزود: رسیدگی و پیگیری مطالبات مختلف جامعه هدف که نقش مهمی در نظام دارند، وظیفه دینی و انقلابی است.

وی با تبریک سالروز ولادت حضرت عباس (ع) و روز جانباز ادامه داد: جوانمردی، ایستادگی و جانبازی شما عزیزان است که به کشور و ملت‌های مسلمان عزت و آرامش بخشید و بر روی این کوه استوار و با عظمت نام ابوالفضل العباس (ع) می‌درخشید.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهریز با قدردانی از خانواده‌های جانبازان بیان کرد: همسران جانبازان در مجاهدت ‌های این عزیزان شریک هستند، چون در طول این سال‌ها سختی‌های بسیاری را متحمل شدند و از این عزیزان حمایت کردند.

محی‌الدینی با اشاره به اینکه جانبازان حق بزرگی بر ما دارند، افزود: علت این امر یکی به دلیل رسالت مهم جانبازی است که زمینه بصیرت را در جامعه فراهم می‌کند و دیگری به دلیل آرامش و امنیتی است که به برکت حضور این جانبازان و شهدا بوجود آمد.

وی گفت: جانبازان و ایثارگران پشتوانه بزرگ جامعه و انقلاب هستند، آنان اگرچه پایشان را از دست داده‌اند اما ایستاده‌اند تا نام، یاد و فرهنگ شهیدان را زنده نگه دارند،گرچه ممکن است دستی در بدن نداشته باشند اما همچنان علمداران این انقلاب هستند.

مهریز با ۵۵ هزار نفر جمعیت ۴۰۰ جانباز دارد.

مهریز

همچنین جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مهریز گفت: اعضای هیات‌های اندیشه‌وزر که متشکل از پیشکسوتان بسیجی در عرصه‌های مختلف و رسانه ها هستند بازوی مشورتی توانمندی برای مدیران محسوب می‌شوند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ حمید فرهمند چهارشنبه شب در نشست مشترک اعضای بسیج رسانه و هیات اندیشه‌ورز این تشکل در مهریز افزود: باید فرصت‌ها و ظرفیت‌های منطقه در ابعاد مختلف رصد و سپس با ارایه طرح در جریان یک برنامه مدون برای انجام امور مورد نیاز به مسوولان کمک کرد.

وی با بیان اینکه هیات‌های اندیشه‌ورز از نیروهای توانمند و پیشکسوت در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری، ایثارگری، رسانه و سایر مباحث گوناکون اجتماعی تشکیل شد، ادامه داد: شناسایی معضلات و تهدیدها و فراهم کردن زمینه با جلب همکاری همه دلسوزان برای حل مسایل جزو اهداف این مجموعه است.

این مسوول خاطرنشان کرد: راه‌اندازی هیات‌های اندیشه ورز جزو تدابیری است که مقام معظم رهبری به عنوان یک فرهنگ در  جامعه  مطرح کردند و این هیات‌ها تاکنون ثمره و برکت زیادی به همراه داشت و بدون هیچ گونه وابستگی فقط به دنبال حل مشکلات و کمک به مسوولان است .

به گفته فرهمند، مطالبه‌گری و بررسی مسایل و مشکلات، اولویت‌بندی آنها و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها برای غلبه بر معضلات باید محور فعالیت هیات‌های اندیشه‌ورز باشد که داشتن طرح و برنامه و استفده از توصیه‌های مقام معظم رهبری نقش‌آفرین در انجام وظایف است .

وی به اهمیت فضای مجازی و نظارت بر آن و همچنین تهیه، تولید و بازنشر محتواهای مناسب در راستای اهداف نظام، انقلاب اسلامی و منویات مقام معظم رهبری تاکید کرد که باید محور کار این هیات‌ها در شهرستان با همکاری سایر بخش‌ها به خصوص فعالان رسانه باشد.

همچنین مسوول بسیج رسانه مهریز گفت: ماموریت اصلی این تشکل و هیات اندیشه‌ورز، جلب مشارکت تمامی دلسوزان و علاقه‌مندان به خدمت به مردم و نسل جوان با برنامه‌ریزی و کار جهادی و انقلابی داوطلبانه  در منطقه است و زمینه فعالیت وجود دارد.

مرتضی منصوری با بیان اینکه هم‌اکنون حدود ۶۰ نفر در بسیج رسانه و هیات اندیشه‌ورز شهرستان عضویت دارند به اهمیت برگزاری دوره‌های آموزشی و توانمندسازی اعضا و علاقه‌مندان به عنوان یک اولویت یاد کرد که در سال آینده در این خصوص اقدام لازم به عمل می‌آید.

وی به اهمیت فعالیت هیات‌های اندیشه‌ورز به خصوص در حوزه رسانه و شبکه‌های اجتماعی و مجازی اشاره کرد و گفت: بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها برای تحقق اهداف نظام و عمل به توصیه‌های مقام معظم رهبری نقشه راه در انجام ماموریت‌ها در آینده است .

در این نشست تعدادی از اعضا بسیج رسانه و اعضای هیات اندیشه‌ورز بسیج به طرح دیدگاه‌ها و مطالبات خود به خصوص در برگزاری دوره‌های آموزشی، فعالیت‌های فرهنگی، جلب مشارکت پیشکسوتان و رصد مسایل و مشکلات و  خدمت به مردم و جوانان اشاره کردند.

همچنین رییس سازمان بسیج رسانه استان یزد  ۱۳ بهمن امسال گفته بود: این تشکل فارغ از جناح‌بازی و گروه‌گرایی فقط به دنبال تقویت جبهه رسانه‌ای انقلاب علیه دشمنان و بهره‌گیری درست از فضای مجازی است .

مصطفی گل‌محمدی در آیین معارفه مسوول بسیج رسانه مهریز افزود: رسانه‌های گروهی در اصل ابزار قدرت و اقتدار ملی است  و باید به دور از وابستگی جناحی با استفاده از نیروهای انقلابی و متعهد برای تقویت جبهه رسانه‌ای نظام تلاش کنند.

وی، مطالبه‌گری صحیح و منطقی برگرفته از علم و آگاهی را از مهمترین ماموریت مهم فعالان رسانه و خبرنگاران در راستای تحقق اهداف جامعه به سمت تعالی بیشتر ذکر کرد و گفت: باید توسط اصحاب رسانه  و این تشکل انقلابی مفاهیم انقلاب به صورت هنرمندان به نسل جدید منتقل شود.

بسیج رسانه استان یزد فعالیت خود را از سال ۱۳۹۱ آغاز کرد و مهریز با ۵۵ هزار نفر جمعیت ۲۰ هزار بسیجی و ۲۰ خبرنگار دارد.    

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha