۲۸ اسفند ۱۳۹۹، ۱۳:۴۷
کد خبر: 84269517
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رتبه کنکور استان اردبیل چهار پله ارتقا یافت

۲۸ اسفند ۱۳۹۹، ۱۳:۴۷
کد خبر: 84269517
رتبه کنکور استان اردبیل چهار پله ارتقا یافت

اردبیل _ ایرنا _ معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: طی سال گذشته و امسال رتبه کنکور این استان چهار پله ارتقا یافته است.

به گزارش ایرنا ، یوسف قاسمی روز پنجشنبه در آیین تجلیل از برگزیدگان آزمون کنکور سراسری سال ۹۹ خلخال افزود: در حالی که پیش از سال ۹۸ رتبه کنکور استان اردبیل در رشته علوم تجربی ۲۲ بود، این رتبه با چهار پله صعود به ۱۸ استانی در سال ۹۹ افزایش یافته است.

وی اظهارکرد: رتبه کنکور اردبیل همسان با سایر رتبه‌های این استان در حوزه‌های مختلف عمرانی ، فرهنگی و اجتماعی بوده و در حال حاضر در رشته‌های تحصیلی علوم ریاضی ۲۲ و در رشته علوم انسانی نیز ۲۴ کشوری است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: بر اساس آخرین ارزیابی وزارت آموزش و پرورش رتبه استان اردبیل از لحاظ ۲۰ شاخص رتبه‌بندی آموزش در کشور ۱۸ بوده و این رتبه قابل قبولی در مقایسه با استان‌های برخوردارتر است.

وی با بیان اینکه منطقه آموزش و پرورش خلخال رتبه نخست مناطق آموزش و پرورش استان اردبیل را در بحث میانگین نمرات امتحان نهایی پایان سال مقطع متوسطه به خود اختصاص داده است، اظهارکرد: برغم تکرار این رتبه در امتحانات پایان سال تحصیلی گذشته ،اندکی افت نمرات در امتحان نهایی خردادماه دانش‌آموزان خلخال نگران‌کننده است و باید به این نکته در سال تحصیلی جاری توجه بیشتری شود.

وی با تاکید بر اجرای طرح توازن رشته‌های تحصیلی در مناطق مختلف آموزش و پرورش استان گفت: افزایش آمار دانش‌آموزان مشغول تحصیل خلخال در رشته علوم انسانی با توجه به مشکل اشتغال به کار آنها پس از پایان تحصیلات دبیرستان و آموزش عالی هدایت تحصیلی دانش‌آموزان این منطقه نیازمند دقت و توجه بیشتر است.

مدیر آموزش و پرورش خلخال نیز در این آیین از ارتقا دوپله‌ای رتبه آزمون کنکور این منطقه در سال ۹۹ خبرداد و گفت: رتبه خلخال در رشته علوم تجربی چهارم استان اردبیل است که در مقایسه با سه سال گذشته ۹ پله و سال قبل دوپله صعود کرده است.

محمدی افزود: روند رو به رشد برگزیدگان کنکور خلخال از سال ۹۶ آغاز شده و در سه سال گذشته رتبه منطقه آموزش و پرورش خلخال با هفت پله صعود از رتبه ۱۳ استانی سال ۹۶ به رتبه ششم سال گذشته و به رتبه چهارم امسال ارتقا یافته است.

وی گفت: با تلاش دانش‌آموزان ، دبیران و اولیا در آزمون کنکور امسال خلخال از مجموع هزار ۸۴۱ داوطلب شرکت‌کننده آزمون سراسری کنکور امسال ۷۴۲ زن و هزار و ۹۹ نفر مرد هستند ، ۱۹۹ نفر از دانش‌آموزان این منطقه موفق به راهیابی به دانشگاه‌های دولتی در مناطق مختلف کشور شدند که از این تعداد  ۹۶ نفر پسر و ۱۰۳ نفر دختر هستند.

وی اظهارکرد: از مجموع ۱۹۹ نفر پذیرفته شده کنکور امسال خلخال  ۱۰ نفر در رشته پزشکی ، چهار نفر در داروسازی ، سه نفر در دندانپزشکی ، ۲ نفر دامپزشکی ، ۱۹ نفر رشته‌های پیراپزشکی ، ۳۱ نفر رشته‌های فنی و مهندسی ، ۱۲ نفر دانشگاه فرهنگیان و مابقی در سایر رشته‌های تحصیلی از جمله علوم موفق به پذیرش در دانشگاه‌های دولتی شدند.

در این مراسم برگزیدگان کنکور با رتبه‌های زیر سه هزار از مدیران و معاونین برتر مدارس خلخال تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha