۲۹ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۲۰
کد خبر: 84270331
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

انتخابات لیله القدر سرنوشت سیاسی و اقتصادی کشور است

قم _ ایرنا _ خطیب جمعه قم با اشاره به انتخابات سال آینده کشور گفت: انتخابات لیله القدر سرنوشت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور و تجلی حضور آگاهانه مردم در تعیین جهت گیری کشور برای چهار سال بعدی است.

حجت الاسلام والمسلمین علی رضا اعرافی در خطبه های نماز جمعه قم افزود: جایگاه ریاست جمهوری دومین پست قدرتمند در کشور است و داشتن روحیه خستگی ناپذیری، ایثار، ایمان و اموری از این دست در رییس جمهور منتخب بسیار مهم می باشد.

وی اظهار داشت: رییس جمهور منتخب باید فردی باشد که بتواند اسناد و چشم اندازهای پیش روی نظام را به درستی به پیش ببرد و در کنار آن از دشمن هراسی به دل راه ندهد و در کنار مردم باشد و درد و رنج های ملت را به خوبی بشناسد.

اعرافی ادامه داد: انتخاب فرد ریاست جمهوری با سیاست، اقتصاد و فرهنگ کشور ارتباط مستقیم دارد و روحیه رییس جمهوری در بهبود یا بدتر شدن شرایط موثر است.

وی اظهار داشت: دولت آینده باید دولت اسلامی و شجاعی باشد و به این باور داشته باشد که می توان در پای خود ایستاد و در صحنه بین الملل نیز تمدن نوین اسلامی را هدایت کرد.

امام جمعه موقت قم با اشاره به انتخابات شوراهای اسلامی و شهر و روستا، عنوان کرد: با وجود برخی آسیب ها در نهاد شورا اما حرکت کلی آنها رو به تعالی و بهبود است و مردم باید در انتخابات پیش رو افراد امین، پاک دست، پایبند به قوانین شرع و اخلاق و آگاه به امور مدیریت شهری را انتخاب کنند.

به باور عضو فقهای شورای نگهبان رهبری، اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا باید دارای دید راهبردی به مسائل شهری و انتخاب شهردار داشته باشند و در شهر قم باید افرادی انتخاب شوند که در تراز این کلانشهر مهم و تاثیرگذار باشند.

مدیرحوزه های علمیه کشور یادآور شد: اگر فرد با برنامه ای در انتخابات ریاست جمهوری منتخب مردم شود بسیاری از مشکلات کنونی کشور حل می شود چرا که روح انقلابی، جهادی و اعتقاد به فرهنگ مقاومت و اقتصاد مقاومتی اصولی هستند که راه نجات کشور از رهگذر آن می‌گذرد.

وی با انتقاد از وضعیت نقض برجام توسط طرف غربی نیز تاکید کرد: حرف‌های بی حساب و کتاب آنها را نباید باور کرد چرا که کوتاه آمدن در برابر آنها با پیمان شکنی دیگری توسط غرب همراه خواهد شد و در دوره جدید اگر مقداری عقلانیت در آمریکایی‌ها  وجود داشت به برجام بازگشته و تحریم‌ها را لغو می‌کردند.

عضو فقهای شورای نگهبان یادآور شد: دیدن صف طولانی مردم برای خرید روغن و مرغ بسیار آزاردهنده و غم انگیز است و نباید این گونه مسائل در سال آینده تکرار شود.

 انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای قم بیست و هشتم خردادماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: اگر دعا نباشد بخش مهمی از آموزه ها و عقاید اسلامی فرو می ریزد، دعا نردبان ترقی و تعالی انسان است و صدها آیه در قرآن کریم در رابطه با دعا که بخش مهمی از عبادات ما را شامل می شود، آمده است.

عضو فقهای شورای نگهبان رهبری ادامه داد: از امام سجاد(ع) بیش از ۲۷۰ دعا و مناجات جمع آوری شده و آنچه در صحیفه سجادیه آمده فقط ۵۴ نمونه از مناجات های این امام همام است. در منابع دینی ما در مجموع حدود ۱۳ هزار دعا از ائمه اطهار جمع آوری شده است.

به گفته وی، در مکتب امام سجاد(ع) از دعا به عنوان شیوه ای برای ابراز مجموعه عقاید دینی و تعاملات فردی و اجتماعی و سیاسی استفاده شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: دعا در مکتب این همام از بعد فردی و ارتباط صرف با خداوند متعال به سمت تربیت اجتماعی و بیان مشکلات حرکت کرده است و امروز هم باید کتاب صحیفه سجادیه در سبد عبادی و معنوی ما حضور داشته باشد.

اعرافی اظهار داشت: اگر امام سجاد(ع) نبود عاشورا در اوج مظلومیت خود باقی می‌ماند و سینه به سینه به نسل های بعدی منتقل نمی‌شد.

خطیب نماز جمعه قم گفت: امام سجاد(ع) بعد از قیام عاشورا با قیام های انتقام خواهی همراهی کامل نکرد چرا این کار سبب می شد تا پیام عاشورا در همان شورش ها و یورش های کم تاثیر محدود شود و به نسل های بعدی در تمام ابعاد آن منتقل نگردد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha