۳۰ اسفند ۱۳۹۹، ۱۱:۲۸
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 84270812
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۴۳ پایگاه امداد و نجات هلال احمر اصفهان در نوروز ۱۴۰۰  فعال است

اصفهان - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر اصفهان گفت: ۴۳ پایگاه امداد و نجات شامل ۴۲ پایگاه جاده‌ای بُرون شهری و یک مرکز امداد هوایی با یک فروند بالگرد، در ایام نوروز ۱۴۰۰، آماده خدمات‌رسانی به مردم در استان است.

علی محمدهاشمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یکهزار و ۵۰۰ نیروی امداد جمعیت هلال احمر اصفهان در طرح امداد و نجات نوروزی از بیست و پنجم اسفند ۹۹ تا پانزدهم فروردین ۱۴۰۰ در آماده‌باش برای خدمت به مردم هستند.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر اصفهان آمادگی حضور در فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان برای کنترل بهداشتی ورود و خروج مسافران را نیز دارد، اظهار داشت: در هفته گذشته چند مورد امدادرسانی به تصادف‌های جاده‌ای در استان داشتیم که هیچیک از آنها منجر به فوت نشد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان با تاکید براینکه مردم در صورت بروز هرگونه مشکل بویژه تصادف جاده‌ای می‌توانند با شماره تلفن ۱۱۲، درخواست امداد کنند، تصریح کرد: مهمترین توصیه به مردم در نوروز ۱۴۰۰ این است که تا جای ممکن از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند زیرا با توجه به شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه ‌نامه‌های بهداشتی در سفرهای بین شهری و طولانی، سخت است.

هاشمی با اشاره به اینکه لازم است رانندگان هنگام سفر، سرعت مطمئنه را رعایت و معاینه فنی خودرو را قبل از سفر انجام دهند، خاطرنشان کرد: هماهنگی لازم بین نیروهای جمعیت هلال احمر، پلیس راه و اورژانس پیش بیمارستانی اصفهان در هنگام بروز حوادث در طرح امداد و نجات نوروزی وجود دارد.

وی با بیان اینکه اولویت اصلی وظایف جمعیت هلال احمر هنگام بروز حوادث جاده‌ای، رهاسازی است، اضافه کرد: اما نیروهای جمعیت هلال احمر در صورت نیاز و ضرورت، سایر اقدامات امدادرسانی مانند خدمات پیش بیمارستانی را نیز انجام می‌دهند.

استان اصفهان با ۱۱ هزار و۵۰۰ کیلومتر راه، به‌عنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر در مرکز ایران، رُتبه اول حمل بار و رُتبه سوم حمل مسافر در کشور را دارد.

بر اساس آمار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان، از بیست و پنجم تا بیست و هشتم اسفند ۹۹ معادل چهار میلیون و ۴۶۵ هزار و ۵۷۰ تردد در محورهای استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۱ درصد افزایش یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha