۳ فروردین ۱۴۰۰، ۱۵:۵۶
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 84272651
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی اصفهان نسبت به وزش تند باد هشدار داد

۳ فروردین ۱۴۰۰، ۱۵:۵۶
کد خبر: 84272651
هواشناسی اصفهان نسبت به  وزش تند باد هشدار داد

اصفهان- ایرنا- اداره کل هواشناسی اصفهان در باره وزش باد شدید و تند باد لحظه‌ای همراه با گرد خاک محلی از چهارشنبه تا عصر جمعه  هفته جاری در این استان هشدار داد.

هواشناسی اصفهان روز سه شنبه با صدور اطلاعیه‌ای از وزش باد شدید احتمال وقوع تندباد لحظه ای، همراه با گرد و خاک و طوفان محلی در بیشتر مناطق استان بویژه نواحی شرق،  شمال شرق و تا حدی مرکز استان و کاهش دید و کیفیت هوا و احتمال آسیب به سازه های موقت از فردا (چهارشنبه) تا اواسط روز جمعه خبر داد.

کارشناس مسوول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: کاهش دید افقی به ویژه در جاده‌های مواصلاتی شرق و شمال شرق، شکستن درختان فرسوده و کهنسال، آسیب به تاسیسات شهری و سازه‌های موقت در اثر وزش باد شدید و احتمال وقوع تندباد لحظه‌ای و گرد و خاک محلی ازچهارشنبه (فردا) تا عصر روز جمعه پیش بینی می‌شود.

حجت‌الله علی عسگریان افزود: در راستای کاهش خسارات جانی و مالی و جلوگیری از خسارات احتمالی در اثر وزش باد شدید، هم استانی‌ها باید نسبت به استحکام بخشی به سازه های ساختمانی و خودداری از صعود به ارتفاعات اقدام کنند.

وی ادامه داد:با توجه به کاهش دید افقی به ویژه در جاده‌های مواصلاتی شرق و شمال شرق، به رانندگان توصیه می‌شود که اقدامات لازم در راستای کاهش آسیب‌های احتمالی در این محورها و سایر اقدامات پیشگیرانه را مد نظر قرار دهند.

علی عسگریان با اشاره به احتمال وقوع ناپایداری های جوی  از روز پنجشنبه تا اواخر وقت روز جمعه در استان افزود:  این ناپایداری ها بیشتر بصورت رگبار موقت باران  و احتمال رعد و برق در غرب و شمال غرب استان پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: احتمال رعد و برق و بارش تگرگ،  اختلال درتردد و لغزندگی در جاده‌های کوهستانی و محورهای مواصلاتی و امکان آسیب به صنعت کشاورزی و دامی دور از انتظار نیست.

کارشناس مسوول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان به مردم و مسافران نوروزی توصیه کرد از صعود به ارتفاعات خودداری کنند و هنگام تردد در جاده های مواصلاتی احتیاط لازم را داشته باشند و اقدامات پیشگیرانه در برابر  محافظت از صنعت کشاورزی و دامی را بعمل آورند.

همچنین مدیرکل مدیریت بحران اصفهان با هشدار و توصیه به مردم و مسافران گفت: وزش باد بسیار شدید و تندباد با سرعت حدود ۷۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت از روز چهارشنبه تا جمعه در بیشتر مناطق استان همراه با گرد و غبار و کاهش میدان دید  خواهد بود.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه احتمال بروز خسارات با گذر امواج ناپایدار جوی بر روی استان،  پیش بینی می‌شود افزود: مردم باید نسبت به رعایت اصول ایمنی در تردد در جاده‌ها و حفاظت از تاسیسات با استحکام بخشی به سازه‌های موقت، گلخانه‌ها، تابلوها و بنرهای تبلیغاتی، دکل ‌های برق و پیشگیری از سقوط اجسام از ارتفاع بویژه در کارگاه‌های ساختمانی و خودداری از صعود به ارتفاعات و حفاظت از تاسیسات و محصولات کشاورزی را مورد توجه جدی قرار دهند.

 وی به رانندگان توصیه کرد از پارک خودروها در مجاورت درختان و اجسام قابل سقوط خودداری کنند و به اخطارهای پلیس راه در تردد ایمن در محورهای جاده‌ای متاثر از طوفان گرد و خاک بخصوص محورهای اردستان، نایین، خورو بیابانک و شرق اصفهان و پیشگیری از بروز خسارت به خودروها و واژگونی توجه جدی داشته باشند.

 تجزیه و تحلیل اطلاعات یک دوره ۱۰ ساله نشان می‌دهد که کلانشهر اصفهان بطور میانگین هر ۹ روز، یک پدیده گرد و غبار داشته است.

استان اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت در سال های اخیر با معضلات زیست محیطی مانند آلودگی هوا، گرد و غبار، خشک شدن زاینده رود و تالاب گاوخونی و کمبود منابع آبی مواجه بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha