۳ فروردین ۱۴۰۰، ۱۴:۱۸
کد خبر: 84272882
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ممنوعیت اسکان مسافران نوروزی در خانه‌های استیجاری یزد

یزد- ایرنا- ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر یزد در اطلاعیه شماره ۲ از ممنوعیت اسکان مسافران در منازل مبله و خانه‌های استیجاری به دلیل رعایت نکردن نکات بهداشتی خبر داد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی این ستاد، در اطلاعیه آمده است: با توجه به دستورات ستاد استانی کرونا و به منظور جلوگیری از شیوع ویروس، اسکان در این منازل ممنوع است .

در این اطلاعیه اضافه شده: عموم مردم استان در صورت مشاهده یا اطلاع از بی‌توجهی به مقررات ستاد ملی کرونا و تصمیم استانی، آدرس دقیق محل اسکان را با تلفن ۳۶۲۰۲۷۷۷ اطلاع دهند .  

همچنین چندی قبل مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد گفته بود: مسافران نوروزی در صورتی که قصد سفر به این استان را  دارند حتما باید قبل از ورود به این شهر برای رزرو محل اسکان مجاز اقدام کنند.

سید مصطفی فاطمی افزود: مسافران برای اقامت در یزد باید در سامانه جانا ثبت‌نام کرده و پس از مشخص شدن سلامت می‌توانند در یکی از اقامتگاه‌های مجاز اسکان داشته باشند.

وی با اشاره به پذیرش ۲۱۶ نفر در شبانه‌روز گذشته افزود: این عدد حدود یک درصد از ظرفیت اقامتی ماست ، اما ترددها بیشتر بوده و این مساله نشان می‌دهد مسافران بیشتر به سمت خانه اقوامشان می‌روند.

این مسوول خاطرنشان کرد: مسوولان استان به خاطر شرایط موجود هیچ توصیه‌ای به سفر برای در یزد ندارند و باید همه طبق مقررات عمل کرده و نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را مدنظر قرار دهند.

فاطمی از همکاری مردم و مسافران قدردانی کرد و گفت: همراهی همگان برای پیشگیری از موج جدید کرونا موضوع مهم و اصلی است و همه باید تابع مقررات ستاد ملی کرونا در پیشگیری ویروس باشند.

استان یزد یک‌هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی ثبت شده غیر منقول و ۶۰۰ بنای تاریخی ثبت شده ملی دارد که میزبان گردشگران داخلی و خارجی است.

این استان یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می‌کنند.

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha