۷ فروردین ۱۴۰۰، ۱۱:۱۶
کد خبر: 84275302
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ماموریت ۶ نفره کُشتی در قزاقستان

۷ فروردین ۱۴۰۰، ۱۱:۱۶
کد خبر: 84275302
ماموریت ۶ نفره کُشتی در قزاقستان

تهران - ایرنا - پیکارهای گزینشی کشتی آزاد و فرنگی در قاره آسیا در حالی از ۲۰ فروردین در قزاقستان برگزار می‌شود که کشتی ایران به دنبال کسب ۶ سهمیه باقیمانده خود از المپیک است.

به گزارش ایرنا، رقابت‌های کشتی گزینشی المپیک در قاره آسیا روزهای ۲۰ الی ۲۲ فروردین و مسابقات کشتی قهرمانی آسیا روزهای ۲۳ الی ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۰ در شهر آلماتی کشور قزاقستان برگزار می‌شود.

در کشتی آزاد «رضا اطری»، «حسن یزدانی» و «یدالله محبی» در پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۹ موفق به کسب سهمیه در وزن‌های ۵۷، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم شدند و نمایندگان کشورمان باید در وزن‌های ۶۵، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم در پیکارهای گزینشی حضور یابند.

در صورتی که نمایندگان کشورمان نتوانند در هر یک از سه وزن کشتی آزاد و فرنگی سهمیه المپیک نگیرند باید اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ در رقابت‌های گزینشی المپیک که در سطح جهانی در صوفیه بلغارستان برگزار می‌شود، حضور یابند.

برهمین اساس کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد در وزن ۶۵ کیلوگرم «امیرمحمد یزدانی»، در وزن ۷۴ کیلوگرم «یونس امامی» و در وزن ۹۷ کیلوگرم «محمدحسین محمدیان» را برای حضور در گزینشی المپیک انتخاب کرده است. آزادکارانی که با وجود جوانی سال‌ها در ترکیب تیم‌های ملی نوجوانان،  جوانان و بزرگسالان با رقبای ریز و درشت خارجی روبرو شده و از تجربه خوبی برخوردار هستند.  

شاید این تصور ایجاد شود که تیم ملی کشتی آزاد در گزینشی المپیک در آسیا کار چندان سختی را پیش رو نداشته باشد اما سرمایه‌گذاری کشورهای مختلف به خصوص آسیایی‌ها در کشتی به طور حتم کار نمایندگان کشورمان را سخت خواهد کرد.

در وزن ۶۵ کیلوگرم در آسیا نمایندگان کشورهای قزاقستان، هند، مغولستان و ژاپن در پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۹ موفق به کسب سهمیه المپیک شده‌اند و یزدانی دارنده نقره نوجوانان جهان که در جهانی قزاقستان با وجود تجربه کم نماینده وزن ۶۵ کیلوگرم ایران بود با یک پیروزی و یک شکست در رده چهاردهم قرار گرفت و حال باید یکبار دیگر در قزاقستان ماموریت نیمه‌تمام خود را به اتمام برساند.

در وزن ۷۴ کیلوگرم بعد از المپیک ۲۰۱۶ ریو، تیم ملی هیچگاه نتوانسته نماینده‌ای در سطح جهانی داشته باشد و «مصطفی حسین‌خانی» با وجود تجربه وافر جهانی نتوانست انتظارات را برآورده سازد. برهمین اساس «یونس امامی» دارنده مدال برنز جهان در پیکارهای سال ۲۰۱۹ در قزاقستان و برنز امیدهای جهان با تغییر وزن خود از ۷۰ به ۷۴ کیلوگرم قرار است برای نخستین مرتبه در این وزن و آن هم در یک میدان بسیار مهم و در گزینشی المپیک برای کشورمان به روی تشک برود.

در قاره آسیا در وزن ۷۴ کیلوگرم فقط ژاپن سهیمه المپیک را دارد و به طور حتم امامی کار سختی را پیش رو خواهد داشت.

اما در وزن ۹۷ کیلوگرم «محمدحسین محمدیان» فرزند «عسگری محمدیان» مرد نقره‌ای کشتی ایران نماینده کشورمان در گزینشی المپیک خواهد بود. محمدیان دارنده مدال برنز پیکارهای جهانی ۲۰۱۴ در ازبکستان و پشت‌سرگذاشتن ۴ سال کابوس‌وار به دلیل دوپینگی که ناخواسته گریبانگیرش شد، کوهی از انگیزه در این وزن است تا خود را به عنوان نماینده شایسته کشورمان نشان دهد. البته در این وزن کشورمان آزادکاران دیگری همچون «علی شعبانی»، «علی کریمی» و «مجتبی گلیج» نیز حضور دارند.

در وزن ۹۷ کیلوگرم و در سطح قاره آسیا تنها، نماینده قزاقستان موفق به کسب سهیمه شده است.

اما در کشتی فرنگی  «علیرضا نجاتی»، «محمدعلی گرایی» و «امیر قاسمی منجزی» در پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۹ موفق به کسب سهمیه المپیک در وزن‌های ۶۰، ۷۷ و ۱۳۰ کیلوگرم شدند و نمایندگان کشورمان باید برای کسب سهمیه در اوزان ۶۷، ۸۷ و ۹۷ کیلوگرم نیز در ۲ رقابت گزینشی قاره آسیا و گزینشی جهانی تلاش کنند.

برهمین اساس کادر فنی تیم ملی و «محمد بنا» سرمربی تیم ملی برای وزن ۶۷ کیلوگرم «محمدرضا گرایی»، در وزن ۸۷ کیلوگرم  «حسین نوری» و در وزن ۹۷ کیلوگرم  «محمدهادی ساروی» به عنوان نمایندگان کشورمان برای کسب سهمیه المپیک انتخاب شدهاند.

در وزن ۶۷ کیلوگرم «محمدرضا گرایی» دارنده مدال طلای امیدهای جهان و برنز بازی‌های آسیایی یکی از امیدهای کشتی ایران در این وزن است. گرایی در این وزن در گزینشی المپیک کار بسیار سختی را پیش‌رو خواهد داشت به طوری که «محمد بنا» سرمربی تیم ملی نیز بارها این مطلب را اعلام کرده بود.  

در این وزن و در پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۹ در قزاقستان هیچکدام از نمایندگان قاره آسیا موفق به کسب سهمیه المپیک نشدند و گرایی با وجود نمایندگان کشورهای ژاپن، کره‌جنوبی و کشورهای آسیایی میانه، راه سختی را خواهد داشت.

در وزن ۸۷ کیلوگرم، «حسین نوری» دارنده مدال برنز جهان در جام‌جهانی انفرادی در صربستان مبارزه قابل قبولی را برابر «داوید چاکواتدزه» دارنده مدال طلای المپیک از روسیه ارایه کرد و اگر داور در آن مبارزه روی خوش به حریف روسی نشان نمی‌داد به طور حتم نوری می‌توانست برنده آن مبارزه باشد.

در این وزن و در قاره آسیا نمایندگان کشورهای ازبکستان و قرقیزستان موفق به کسب سهمیه المپیک شده‌اند.

اما «محمدهادی ساروی» فرنگی‌کار اهل آمل نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم برای کسب سهمیه المپیک در قزاقستان خواهد بود. او دارنده مدال طلای جوانان جهان، برنز امیدهای جهان، طلای قهرمانی آسیا و برنز جام جهانی انفرادی است.  

در این وزن هیچکدام از نمایندگان قاره آسیا سهمیه المپیک نگرفته‌اند.

در پیکارهای گزینشی المپیک ۲ نفر فینالیست سهمیه المپیک را خواهند گرفت. اما نگرانی که اکنون مانند همیشه وجود دارد، برگزاری رقابت‌ها در کشور قزاقستان است که با توجه به تجربیات گذشته، برگزاری مسابقات در کشورهای تازه تاسیس یافته از شوروی سابق همیشه برای نمایندگان کشورمان به دلیل ناداوری سخت و دشوار بوده و باید با تمرکز بیشتر و توجه به دستورات کادر فنی، به مصاف رقبا بروند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha