رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بازدید مراکز گردشگری یزد الزامی است

یزد - ایرنا -معاون اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد بر استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در بازدید از مراکز تحت پوشش این نهاد تأکید کرد و گفت: اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله اولویت‌ اصلی بازدید از مکان های تاریخی و فرهنگی استان است. 

به گزارش روزشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی یزد به ایرنا، هما خورشیدی افزود: هرچند در ایام نوروز سال ۱۴۰۰ تعداد مراجعان به مراکز گردشگری استان، در مقایسه با سال های قبل کاهش چشمگیری دارد.

وی با اشاره به دایر بودن مکان های تاریخی و مراکز گردشگری استان در تعطیلات نوروزی از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ عصر اظهار کرد: برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به استفاده از ماسک ، راهنمایان گردشگری به‌عنوان سفیران سلامت و ناظران طرح سفرهای ایمن با همکاری انجمن حرفه‌ای راهنمایان گردشگری استان در مکان ها و مسیرهای گردشگری شهر یزد مستقر هستند.

معاون گردشگری اداره کل یادشده ادامه داد: آنها با ارایه توضیح برای مراجعان، نظارت لازم بر استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی و نیز جلوگیری از ازدحام مردم با این اداره کل همکاری دارند.

خورشیدی بابیان اینکه حفظ سلامت مراجعان ،شهروندان و جلوگیری از شیوع بیماری کووید ۱۹ اولویت‌ اصلی اجرای طرح سفرهای ایمن است، اضافه کرد: طرح استقرار همیاران سلامت در مکان های گردشگری یزد از ابتدای نوروز ۱۴۰۰ به اجرا درآمد و تا پایان تعطیلات ادامه دارد.

به گفته معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد با توجه به ضرورت کنترل ارایه خدمات ایمن و اجرای طرح سفرهای ایمن ، نظارت بر مکان های طبیعت گردی از سوی گروه های نظارتی به صورت مستمر و روزانه انجام می شود.

 وی ادامه داد: استان یزد به لحاظ وجود عرصه های بیابانی از ظرفیت پارک های طبیعت گردی بهره مند است که خدمات گردشگری را به علاقه مندان ارایه می کند.

از جمله بناهای دیدنی یزد می توان به مسجد جامع کبیر،زندان اسکندر، باغ دولت آباد،بافت قدیم، بازار سرپوشیده ،آتشکده و دخمه زرتشتیان و نیز برج و باروی قدیم شهر اشاره کرد.

استان یزد ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی و ۶ هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی دارد که از این تعداد تاکنون، یکهزار و ۸۶۰ اثر آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

یزد در کنار استان های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران، مقصد نخست گردشگران خارجی و اروپایی است و این مهم، گردشگری را به عنوان یکی از محورهای توسعه استان قرار داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha