۷ فروردین ۱۴۰۰، ۱۵:۲۱
کد خبرنگار: 3135
کد خبر: 84275707
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ابتلا به کرونا در کرمان ۱۰ درصد رشد دارد

۷ فروردین ۱۴۰۰، ۱۵:۲۱
کد خبر: 84275707
ابتلا به کرونا در کرمان ۱۰ درصد رشد دارد

کرمان - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره افزایش شیوع بیماری کرونا در ایام عید نوروز گفت: رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی، افزایش سفر و دید و بازدید عید نوروز، روند نزولی مبتلایان به این ویروس را متوقف کرد و شاهد رشد ۱۰ درصدی بیماران کرونایی در این استان هستیم.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا رشیدی نژاد روز شنبه در ستاد کرونا استان کرمان افزود: آزمایشات مثبت کرونا در استان کرمان بین ۳۰ تا ۵۰ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: این آمار نشان دهنده شیوع و بروز بیماری و زنگ خطری برای پیشگیری است.

وی اظهار داشت: به طور محسوس در شیوع ویروس کرونا در کرمان روند افزایشی نداریم و روند مرگ و میر ثابت و کنترل شده و حدود ۱۲ - ۱۵ نفر در هفته است.

رشیدی نژاد تصریح کرد: ۱۳ هزار دز واکسن به دانشگاه علوم پزشکی کرمان وارد شده  که به افراد مبتلا به سرطان، سالمندان، جانبازان، کادر درمان و تعدادی پاکبانان اختصاص یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خاطرنشان کرد: امیدوارم روند واردات واکسن جدی تر پیگیری شود و همچنین در این یک هفته پیش رو امیدواریم مراسم مذهبی و آیینی با رعایت پروتکل ها به خوبی انجام شود.

مدیر کل سازمان تبلیغات استان کرمان نیز گفت: در نیمه شعبان توصیه ما رعایت پروتکل های بهداشتی است.

حجت الاسلام حقانی با اشاره به وجود خلا دستورالعمل مشخص در مراسم های مذهبی گفت: یک شیوه نامه جدی در مورد مراسم مذهبی باید توسط ستاد ملی کرونا تدوین شود و جای این شیوه نامه برای شهر های زرد و آبی اجرا کنند که این درخواست جدی جریان مذهبی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha