احتمال افزایش کرونا در خراسان رضوی وجود دارد

مشهد- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به افزایش نتایج مثبت آزمایشات پی.سی.آر در موارد سرپایی و بستری، احتمال افزایش کرونا در این استان طی هفته‌های آتی وجود دارد.

دکتر مهدی قلیان روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد موارد جدید بستری شده و کل بستری‌شدگان کرونایی در استان خراسان رضوی طی هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن تغییر محسوسی نداشته اما با توجه به افزایش نتایج مثبت آزمایشات پی.سی.آر در موارد سرپایی و بستری، خطر افزایش کرونا در این استان طی هفته‌های آینده احساس می‌شود.

وی ادامه داد: هم‌اکنون خراسان رضوی از نظر کاهش کرونا با یک رتبه صعود پس از استانهای سیستان و بلوچستان و هرمزگان در رتبه سوم قرار گرفته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم‌اکنون تعداد بیماران کرونایی بستری شده در خراسان رضوی روزانه ۱۳۰ نفر، تعداد کل بستری‌شدگان ۴۸۰ نفر و تعداد بستری‌شدگان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانهای استان حدود ۱۷۰ نفر می‌باشد که تغییر چندانی نسبت به دو هفته قبل نداشته است.
وی افزود: در حال حاضر نتیجه مثبت آزمایشات کرونا بین مراجعان سرپایی و بستری در خراسان رضوی افزایش قابل توجهی داشته است به طوریکه نتیجه مثبت آزمایشات پی.سی.آر در بخش سرپایی از ۱۱ به ۲۲ درصد و در بخش بستری از ۲۰ به ۴۰ درصد افزایش دارد.
دکتر قلیان تاخیر در مراجعه به مراکز درمانی با مشاهده علائم به علت درگیری‌ها و دید و بازدیدهای نوروزی را از علل احتمالی افزایش نتیجه مثبت آزمایشات پی.سی.آر عنوان کرد و ادامه داد: از مردم تقاضا داریم به محض مشاهده علائمی مانند تب، سردرد، ضعف و مشکلات دستگاه گوارش به مراکز منتخب کرونا مراجعه کنند.
وی گفت: طبق گزارش نرم‌افزار ماسک در حال حاضر از ۳۳ شهرستان خراسان رضوی، ۱۸ شهرستان در وضعیت آبی و بقیه در وضعیت زرد از نظر شیوع کرونا قرار دارند که تغییر خاصی نسبت به قبل نداشته است.   
۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و بقیه جمعیت این استان توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شوند.

بر اساس گزارش سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با فوت ۸۵ نفر از هموطنان مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان ناشی از این بیماری در ایران به ۶۲ هزار و ۳۰۸ نفر و مجموع افراد مبتلا به کرونا در کشور نیز به یک میلیون و ۸۴۶ هزار و ۹۲۳ نفر رسیده است و تاکنون یک میلیون و ۵۸۵ هزار و ۱۱۴ نفر از بیماران نیز بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

"پاندمی کرونا" تاکنون ۱۲۵ میلیون و ۵۶۳ هزار و  ۲۷۴ نفر را در جهان بیمار کرده و جان ۲ میلیون و ۷۵۹ هزار و ۱۰۶ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است. ۱۰۱ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۹۵۱ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در جهان، تاکنون درمان شده‌اند.
در این میان آمریکا با ۳۰ میلیون و ۷۰۴ هزار و ۲۹۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و  ۵۵۸ هزار و ۴۲۳  قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است و پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند. 

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول مبتلایان پاندمی کرونا جایگاه پانزدهم را در میان کشورهای جهان دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha