۷ فروردین ۱۴۰۰، ۲۲:۵۷
کد خبر: 84276078
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون وزیر: شهرداری‌ها در توسعه گردشگری ایفای نقش کنند

تهران-ایرنا- معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اهمیت گردشگری شهری گفت: شهرداری‌ها باید در توسعه گردشگری ایفای نقش کرده و خدمات و زیرساخت‌های لازم در این حوزه را فراهم کنند.

به گزارش ایرنا، ولی تیموری روز شنبه با همراهی جمعی از مسئولان حوزه گردشگری درجریان بازدید از پایانه بیهقی اظهارداشت: اگر در یک شهر خدمات گردشگری، زیرساخت و ظرفیت گردشگری آماده می‌شود پیش از مسافر و گردشگر شهروندان از آنها استفاده می‌کنند که به این واسطه شهرداری‌ها برای رفاه شهروندان وظایف و ماموریتی برعهده دارند.

وی گفت: این ماموریت‌های شهرداری هم راستا با خدمات وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار می‌گیرد، شهرداری‌ها به عنوان مجموعه‌ای که درآمد و امکانات دارند و هم می‌توانند تاثیرگذار باشند باید تشویق شوند تا در حوزه گردشگری و توسعه آن نقش ایفا کنند و فعالیت‌های مشترکی در این حوزه انجام شود.

تیموری با اشاره به اینکه بخش خصوصی باید مجری برنامه‌ها و طرح‌های گردشگری باشد، افزود: دولت و نهادهای عمومی نباید وارد چرخه رقابت با بخش خصوصی شوند که این رقابت امکانپذیر نیست و این تنها خط قرمز است که دولت و نهادهای عمومی نباید وارد فعالیت‌های اجرایی شوند، باید به بخش‌های خصوصی کمک کنیم و ما نقش تسهیلگری را برعهده بگیریم.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با اشاره به اهمیت گردشگری شهری اظهارداشت: در این حوزه، شهر باید از نگاه گردشگر مورد توجه قرار گیرد و اینکه مدیران شهری در برنامه‌ریزی‌های کلان، زیرساختی و نرم‌افزاری، نما، ورودی، خدمات داخل شهرها و خدمات تخصصی شهری به خواسته‌ها، روحیات و نیازهای گردشگر توجه کنند.

وی برگزاری تورهای تهرانگردی برای خانوده تطهیرکنندگان بهشت زهرا(س) و نیروهای خدمات شهری توسط ستاد گردشگری شهرداری تهران را اقدامی ارزشمند دانست و گفت: اوقات فراغت شهروندان کمتر مورد توجه قرار گرفتند، مردم به نشاط و غنی کردن اوقات فراغت نیاز دارند و ما به عنوان متولیان فرهنگی باید در این حوزه‌ها ورود کنیم.

تیموری همچنین با اشاره به بازدید خود از فرودگاه مهرآباد، ایستگاه راه‌آهن و پایانه‌های مسافربری گفت: در این مراکز با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی خدمات به مسافران ارائه می‌شد و براساس گزارش‌ها بیشتر مسافران شیوه‌نامه‌ها را رعایت کردند، همچنین امسال تعداد مسافران در مقایسه با سال‌های گذشته کمتر است و ۳۰درصد مراکز و اماکن گردشگری مورد استفاده قرار گرفته است.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران نیز توضیحاتی را درباره برنامه‌های این ستاد در نوروز ۱۴۰۰ ارائه کرد و گفت: امسال با همکاری بنیاد مستضعفان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای ۴۰۰ نفر از خانوده تطهیرکنندگان بهشت زهرا(س) و نیروهای خدمات شهری شهرداری تورهای تهرانگردی برگزار می‌شود.

مهرشاد کاظمی افزود: کارناوال‌های نوروزخوانی و موسیقی با هدف ایجاد فضای شادی و نشاط برای شهروندان در نقاط منتخب تهران اجرا می‌شود.

کاظمی، رونمایی از فاز اول سامانه جامع گردشگری شهر تهران و دسترسی شهروندان به این سامانه از طریق سایت ستاد گردشگری شهرداری تهران به نشانی https://visit.tehran.ir و مسابقه عکاسی «کوچه به کوچه» با محوریت شناسایی بناهای تاریخی را از دیگر برنامه‌های ستاد گردشگری شهرداری عنوان کرد.

در این بازدید، مریم کریمی سرپرست سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری تهران و جمعی از مسئولان حوزه گردشگری و شهرداری تهران حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha