۹ فروردین ۱۴۰۰، ۱۲:۱۰
کد خبر: 84278249
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نرخ تورم در خراسان رضوی کاهش یافت

۹ فروردین ۱۴۰۰، ۱۲:۱۰
کد خبر: 84278249
نرخ تورم در خراسان رضوی کاهش یافت

مشهد- ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه استان در اسفندماه سال گذشته نسبت به ماه قبل از آن چهار دهم درصد کاهش یافت و به ۵۱.۶ درصد رسید.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی، رضا جمشیدی افزود: نرخ تورم نقطه به نقطه اسفندماه پارسال در نقاط شهری استان ۴۹.۴ و در نقاط روستایی ۵۹.۶ درصد بود که در نقاط شهری نسبت به ماه قبل از آن یک دهم درصد و در نقاط روستایی ۲.۱ درصد کاهش داشت.

وی ادامه داد: نرخ تورم اسفندماه خراسان رضوی در کل خانوارها نسبت به ماه قبل از آن ۶ دهم درصد کاهش یافت و به ۲.۴ درصد رسید که این شاخص برای خانوارهای شهری استان ۲.۴ درصد و برای خانوارهای روستایی ۲.۶ درصد بوده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به اسفند سال گذشته در کل خانوارهای استان ۳۶ درصد بود که نسبت به ماه قبل از آن ۲.۷ درصد افزایش یافت که این شاخص برای خانوارهای شهری استان ۳۴.۴ و برای خانوارهای روستایی ۴۱.۹ درصد بود.

وی افزود: نرخ تورم نقطه به نقطه کل خانوارهای خراسان رضوی در اسفندماه سال گذشته در گروه خوراکی‌ها و آشامیدنی ها و دخانیات ۷۳.۹، در گروه پوشاک و کفش ۶۵، مسکن ۱۶.۹، بهداشت و درمان ۳۱.۲ و شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی برای کل خانوارهای استان ۲۹۴.۷ و برای مناطق شهری ۲۸۳ و روستائی ۳۴۵.۹ بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha