غلامرضا مرحبا روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تاکنون ۲۰ میلیون دلار در راه آهن آستارا از طرف جمهوری آذربایجان سرمایه گذاری شده اما این کشور همسایه چندین برابر سرمایه گذاری، با مبادلات تجاری از این مسیر سود برده است.
وی بیان کرد: ساخت پایانه غلات و تکمیل زیرساخت های مربوط به فنس کشی و حفاظت فیزیکی آن در حال انجام است اما کافی نیست و این امر از وزارت راه و شهرسازی و راه آهن جمهوری اسلامی ایران پیگیری می شود.
وی ادامه داد: سند توسعه آستارا در حال تدوین است و متاسفانه در سال های گذشته طرح های زیادی به صورت نیمه تمام رها شده است و اعتبار تکمیل استخر سرپوشیده و مجتمع فرهنگی ارشاد آستارا از طریق سازمان برنامه و بودجه پیگیری می شود.
وی بیان کرد: بعد از نصب چمن ورزشگاه وحدت که در قالب یک طرح ملی انجام شده بود، هیچ زیرساختی نظیر احداث رختکن، راه اندازی انشعابات آب، برق و گاز و ایجاد فنس در آن فضای ورزشی فراهم نشده بود که ظرف یک ماه گذشته زیرساخت ها تکمیل شد و بعد از تعطیلات نوروز عملیات مربوط به راه اندازی سیستم روشنایی آن آغاز خواهد شد.
مرحبا افزود: لایروبی بندر آستارا بعد از استقرار دستگاه های لایروب انجام شد و شرکت خدمات بندری کاوه به عنوان مجری طرح بندر، وظیفه نگهداری کانال های لایروبی شده را بر عهده دارد.
نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از کشتی های دریای خزر به دلیل عمق نامناسب این بندر از ورود و پهلوگیری در آن خودداری می کردند اما طی مذاکرات با وزیر راه و شهرسازی، معاون پارلمانی این وزارتخانه، مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی و استاندار گیلان، لایروبی بندر آستارا محقق شد و کشتی ها بدون هیچ نگرانی می توانند در این بندر به تجارت دریایی بپردازند.
وی بیان کرد: بخشی از راه های روستایی عنبران، ویرمونی، قره سو و صیادلر در سال گذشته آسفالت شد اما وضعیت راه های برخی روستاها نامناسب است و در سال جاری با اختصاص اعتبار، بخشی از راه هایی نظیر عباس آباد، هودول، تلخان و تعدادی از روستاهای بخش لوندویل نیز آسفالت خواهد شد.
شهرستان مرزی آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
نظر شما