۱۰ فروردین ۱۴۰۰، ۱۲:۵۴
کد خبر: 84279078
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروژه‌های مهم خلخال امسال تعیین تکلیف می‌شود

۱۰ فروردین ۱۴۰۰، ۱۲:۵۴
کد خبر: 84279078
پروژه‌های مهم خلخال امسال تعیین تکلیف می‌شود

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل با اشاره به تلاش جهت به نتیجه رساندن پروژه‎‌های عمرانی استان گفت: امسال پروژه‌های شاخص و مهم این استان از جمله در خلخال تعیین تکلیف می‌شوند.

به گزارش ایرنا ، اکبر بهنامجو روز سه‌شنبه در جمع مدیران ادارات بخش خورش‌رستم خلخال افزود: تا پایان امسال پرونده گازرسانی روستاهای شهرستان خلخال بسته می‌شود و ۱۱ روستای بخش خورش‌رستم از جمله روستای بزرگ و پرجمعیت برندق نیز سوم خردادماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه بیکاری و برخی مشکلات در گذشته موجب مهاجرت مردم از روستاهای خلخال به مناطق برخوردار کشور شده است، اظهارکرد: برای ایجاد زمینه مهاجرت معکوس با افزایش امکانات زندگی در روستاهای این منطقه باید بیش از پیش تلاش و با ایجاد امید بین جوانان به سمت توسعه و ترقی حرکت کنیم.

او گفت: با اجرای پروژه راه‌سازی ۱۳ کیلومتری هشجین به سه‌راهی اردبیل _سرچم در حاشیه رودخانه قزل‌اوزن در آینده نزدیک اهالی این منطقه از راه اصلی ، ایمن و مناسب برای مسافرت به مرکز استان و کشور بهره‌مند می‌شوند.

استاندار اردبیل بیان کرد: پروژه راه‌سازی ۱۳ کیلومتری هشتجین به سه‌راهی سرچم _ اردبیل  با مشارکت ادارت کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و راه و شهرسازی اجرا می‌شود تا این پروزه حیاتی تا هفته دولت سال جاری به بهره‌برداری برسد

وی اظهارکرد: برای تکمیل مسیر۱۳ کیلومتری ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که قسمتی از مسیر را اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با ترک تشریفات انجام می‌دهد و قسمتی نیز با همت راه و شهرسازی اجرا و تکمیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه استعداد و ظرفیت منطقه بخش خورش‌رستم خلخال برای توسعه و رونق گردشگری مطلوب و منحصربفرد است، افزود: امسال سال تولید ، پشتیبانی و موانع‌زدایی از سوی مقام معظم رهبری اعلام شده است و هدف ما تحقق شعار سال در مناطق کم‌برخوردار استان اردبیل همچون بخش خورش‌رستم در شهرستان خلخال است.

استاندار اردبیل یکی از کارهای مهم در دست اقدام در بحث تولید و برای رونق کار و اشتغال در خورش‌رستم را راه‌اندازی مجموعه صنعتی شهر هشتجین مرکز این بخش ذکر کرد و گفت: برای راه‌اندازی این محل اقدامات اولیه انجام شده و سرمایه‌گذاران بومی می‌توانند برای آغاز عملیات اجرایی و احداث سالن‌های تولید تا یک ماه آینده در ناحیه صنعتی این منطقه اقدام کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: پروژه احداث سد شهید عمران پستی هشجین در بخش خورش‌رستم خلخال تنها پروژه استانی است که در بودجه امسال ردیف ملی دارد و این سد برای تامین آب شرب و کشاورزی منطقه ساخته می‌شود. 

سیدغنی نظری افزود: به محض ابلاغ اعتبارات کلنگ‌زنی این پروژه که بیش از یک دهه چشم انتظاری مردم را به همراه داشته، بزودی شروع خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha