۱۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۳:۰۰
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 84280092
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کرونا درهای مراکز تاریخی البرز را بر روی گردشگران بست

۱۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۳:۰۰
کد خبر: 84280092
کرونا درهای مراکز تاریخی البرز را بر روی گردشگران بست

کرج - ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز اعلام کرد که درهای مراکز تاریخی استان به دلیل تغییر وضعیت استان از زرد به نارنجی کرونایی بر روی گردشگران بسته شد.

فریدون محمدی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : با توجه به قرار گرفتن شهرستان‌های کرج، ساوجبلاغ و نظرآباد در محدوده  مناطق نارنجی و اعلام فهرست مشاغل حساس از طرف ستاد ملی مقابله با کرونا ، موزه‌ها و اماکن تاریخی  استان البرزتا اطلاع بعدی تعطیل شدند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز با اشاره به گردشگرپذیر بودن استان در ایام نوروز و مدیریت سفر مسوولانه گفت:  با وجود رعایت ضوابط بهداشتی و نظارت ها و پایش های مستمر در اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری اما تغییر وضعیت کرونایی استان سبب شد تا ستاد ملی مقابله با کرونا نسبت به تعطیلی مشاغل و اصناف ردیف سه  و چهار  اقدام کند و  از ظهر امروز فعالیت  مراکز تاریخی استان به حالت تعلیق درآمد.

وی ادامه داد: براین اساس با توجه به بازگشایی برخی آثار تاریخی در کرج، ساوجبلاغ و نظرآباد از چهارم فروردین ماه سال جاری تاکنون و حضور بازدیدکنندگان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بنابر شرایط موجود امکان بازدید تا بهبود شرایط مقدور نبوده و اطلاعیه‌های بعدی متعاقبا اعلام خواهد شد.

محمدی اظهار  داشت:  همواره حفظ سلامت شهروندان و گردشگران نوروزی در اولویت ستاد اجرایی خدمات سفر استان قرار داشته و در این راستا تابع موازین اعلامی از طرف ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

پنج شهرستان کرج ، چهارباغ ، ساوجبلاغ ، نظرآباد وفردیس استان البرز طی هفته جاری از زرد به نارنجی کرونایی تغییر وضعیت دادند.

چهار بنا و موزه تاریخی کارونسرای ینگی امام ، آسیاب مهدی آباد ، تپه ازبکی و کاخ سلیمانیه از چهارم  فروردین ماه جاری برای بازدید گردشگران در استان البرز گشایش یافت .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha