۱۱ فروردین ۱۴۰۰، ۲۰:۵۱
کد خبر: 84280536
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار آستارا: سازمان های مردم نهاد مطالبه گر باشند

۱۱ فروردین ۱۴۰۰، ۲۰:۵۱
کد خبر: 84280536
فرماندار آستارا: سازمان های مردم نهاد مطالبه گر باشند

آستارا - ایرنا - فرماندار آستارا گفت: سازمان های مردم نهاد در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی مطالبه گر باشند و در این راستا اداره ها نیز از ظرفیت سمن ها استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس صابر روز چهارشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان و شورای ورزش آستارا در فرمانداری شهرستان افزود: مهارت آموزی جوانان در قالب سمن ها و حرفه آموزی آنها ضروری است و باید از توانمندی جوانان در ابعاد مختلف استفاده شود.

وی عنوان کرد : عدم تمایل جوانان برای مهارت آموزی از جمله موانعی است که در حوزه اشتغالزایی باید به آن توجه شود و برگزاری جشنواره ها و همایش های مختلف با هدف ترویج مهارت آموزی باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت ورزش و توسعه شادابی در جامعه گفت : شهرداری و نهادهای دیگر برای فراهم کردن زیرساخت های ورزشی پیشقدم شوند زیرا توسعه فضاهای ورزشی باعث ترویج فرهنگ ورزش می شود.

وی ادامه داد: شورای ورزش باید برنامه محور و دارای ساختار مناسب باشد و آسیب ها و نقاط قوت این حوزه شناسایی و معرفی شود تا در سال جدید از طریق اعتبارات کمیته برنامه ریزی نسبت به توسعه زیرساخت های ورزشی اقدام شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان آستارا هم گفت: برای ۶ نفر از اعضای سازمان های مردم نهاد در سال گذشته با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی شد و در شرایط کنونی نیز جوانان جویای کار با معرفی طرح های خود به سمن ها می توانند از تسهیلات لازم تا سقف یک میلیارد ریال بهره مند شوند.

وحید خاصی پور افزود: در سال گذشته هشت باشگاه با دریافت مجوز فعالیت خود را آغاز کردند و تعداد باشگاه های شهرستان به ۴۵ مورد افزایش یافت و یک هزار و ۷۳۱ متر مربع به فضای سالن های ورزشی سرپوشیده و چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع به فضاهای ورزشی رو باز افزوده شد.  

وی افزود : آستارا در سال گذشته با وجود محدودیت ها به دلیل شیوع ویروس کرونا میزبان ۲۰ مسابقه ورزشی در سطح شهرستانی و استانی بود و راه اندازی ۱۰ خانه ورزش در روستاهای این منطقه جزو برنامه های سال جاری است.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و سه هزار و ۵۰۰ ورزشکار در ۳۵ هیات ورزشی آن ساماندهی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha