۱۵ فروردین ۱۴۰۰، ۱۱:۰۶
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 84283263
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گفت وگو کره جنوبی و چین درباره خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره

تهران- ایرنا- وزرای خارجه کره جنوبی و چین در نشستی رو در رو موافقت کردند تا تلاش هایشان برای خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره را افزایش دهند.

به گزارش ایرنا از یونهاپ، «چونگ ایویی-یونگ» وزیر امور خارجه کره جنوبی روز یکشنبه در شهر شیامن واقع در مرکز چین با «وانگ یی»  همتای چینی خود، ملاقات کرد. چونگ در اولین سفر خارجی از زمان عهده دار شدن این سمت در ماه فوریه به چین رفته است.

چونگ گفت انتظار دارد دولت چین در روند صلح شبه جزیره کره نقش سازنده ای ایفا کند.

وی افزود: کره جنوبی از چین می خواهد برای ادامه نقش سازنده در مدیریت پایدار اوضاع در شبه جزیره کره و دستیابی به پیشرفت قابل توجه در روند صلح شبه جزیره کره بیشتر تلاش کند.

وزارت امور خارجه چین می گوید که پکن و سئول موافقت کرده اند که طی چند ماه آینده گفتگوهای در سطح معاونان وزیر در عرصه های دیپلماسی و امنیتی برگزار کنند.

کره جنوبی می گوید این وزیران به توافق رسیدند که هماهنگی های لازم برای دیدار شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، از کره جنوبی را بعد از کنترل ویروس کرونا فراهم شود.

دیدار وزرای خارجه چین و کره جنوبی در حالی است که جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید، شیگرو کیتامورا دبیرکل امنیت ملی ژاپن، سو هون مدیر دفتر امنیت ملی کره جنوبی در روز جمعه در آکادمی نیروی دریایی آمریکا درباره مرور سیاست کره شمالی رایزنی کردند.

آنها همچنین نگرانی خودشان را درباره برنامه‌های اتمی و موشک‌های بالستیک کره شمالی به اشتراک گذاشتند و بر تعهدشان در توجه و حل این موضوعات از طریق همکاری سه جانبه سازمان‌دهی شده به سمت خلع سلاح هسته‌ای تاکید کردند.

باور بر این است که ملاقات وزیران خارجه این دو کشور بخشی از فشار چین برای مقابله با آمریکا از طریق تقویت روابط با کره جنوبی، یکی از هم پیمانان واشنگتن، است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha