شهرام غفاری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: طرح توقف صدور و تمدید دفترچه بیمه تامین اجتماعی مرتبط با کفالت سرپرستان نیست و این همپوشانی طی سالهای اخیر توسط بیمه سلامت انجام میشود.
وی ادامه داد: اما اعتبار این کفالت عمدتا برابر با یک سال است و پس از پایان این مدت باید با مراجعه به شعب کارگزاری تمدید شود. بیمهشدگان همچنین از طریق تماس با سامانه ۱۴۲۰ میتوانند در خصوص مشکلات گفت وگو و راهنمایی دریافت کنند.
غفاری تصریح کرد: به عنوان مثال برخی مواقع زن بیمهشده تحت تکفل همسر نیز قرار میگیرد، بنابراین سیستم به صورت اتومات یکی از بیمهها را تخصیص و عنوان دوم را حذف میکند.
وی ادامه داد: همچنین دختر مجرد که تحت تکفل پدر قرار دارد، میتواند پس از یک سال ازدواج کرده و بنابراین باید با مراجعه به شعب وکارگزاریها، با ارائه مدارکی مبنی بر عدم ازدواج و دانشجو بودن این اعتبار را تمدید کند.
مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی افزود: بنابراین طرح توقف صدور و تمدید دفترچه بیمه هیچ ارتباطی با تکفل بیمهشدگان نداشته و هر یک از مشکلات در رابطه با تکفل سرپرستان باید از طریق تماس با سامانه سازمان تامین اجتماعی (۱۴۲۰) حل وفصل شود.
به گزارش ایرنا، چاپ و عرضه دفترچه جدید تأمین اجتماعی از اول اسفند ماه ۹۹ در همه شعب و کارگزاریهای سراسر کشور متوقف شد.
بنابر این، سامانه نسخه الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی در دسترس همه مراکز درمانی طرف قرارداد است و پزشکان اعم از طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد میتوانند با ثبتنام در سامانه نسخه الکترونیک سازمان به نشانی ep.tamin.ir و دریافت نام کاربری، نسبت به نسخه نویسی الکترونیک اقدام کنند.
به گفته مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی هم از اول اسفند ماه، بیمهشدگان و بازنشستگان این سازمان با اتمام صفحات دفترچه، نیازی به دریافت دفترچه جدید نداشته و با ارائه کارت ملی میتوانند به پزشکان و مراکز درمانی اعم از طرف قرارداد وغیرطرف قرارداد تأمین اجتماعی سراسر کشور مراجعه کنند.
بنابر اظهارات وی، در صورت عدم امکان یا تمایل به استفاده از سامانه نسخه الکترونیک، پزشکان میتوانند نسخه بیمهشدگان تأمین اجتماعی را در سرنسخه نوشته و سرنسخه پزشکان اعتباری مشابه با صفحات دفترچههای کاغذی خواهد داشت.
همچنین هر بیمهشده یا بازنشسته پیش از مراجعه به مراکز پزشکی میتواند استحقاق درمان خود را از طریق سامانه eservices.tamin.ir یا کد دستوری #۱۶۶۶* دریافت و در صورت عدم دسترسی به اینترنت، پزشکان و بیمهشدگان میتوانند با مراجعه به کد دستوری #۱۴۲۰*۴* از استحقاق درمان مطلع شوند.
نظر شما