شیوع کرونا نقش بازاریابی دیجیتال را پررنگ‌تر کرد

تبریز- ایرنا- رییس کمیته دیجیتال مارکتینگ انجمن بازاریابی ایران گفت: شیوع کرونا نقش بازاریابی دیجیتال در فروش محصولات تولیدی و پویا ماندن بازار کار را بیشتر ثابت کرد.

مرتضی مختاری روز سه شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر استفاده از بازاریابی دیجیتال در جهت معرفی بیشتر کالاهای ایرانی به ویژه در شرایط کرونایی اظهار کرد: برای نمونه شیوع کرونا نشان داد که اگر فروشگاه‌های اینترنتی در طی سال‌های گذشته ایجاد نمی‌شد، فاجعه‌ای رخ می‌داد.

وی گفت: تبلیغات، یکی از راهکارهای مهم برای برندسازی در دنیای فعلی بوده که با توجه به توسعه روز افزون فضای مجازی و توام شدن آن با زندگی روزمره افراد، بازاریابی دیجیتال اهمیتی روز افزون یافته و دریچه‌ای به سوی برندسازی محسوب می‌شود.

مختاری اظهار کرد: دیجیتال مارکتینگ به معنی بازاریابی محصولات و خدمات از طریق دستگاه‌ های الکترونیکی بوده و قدمتی بیش از ۱۰۰ ساله دارد، در بازاریابی دیجیتال، استفاده از ابزارهای دیجیتال مطرح است، نه فقط اپلیکیشن‌ها و موتورهای جستجو، بنابراین دیجیتال مارکتینگ می‌تواند همزمان آنلاین یا آفلاین باشد.

وی افزود: در بازاریابی آنلاین، با استفاده از اینترنت و کمک گرفتن از سایر ابزارهای دیجیتال با سرعت بیشتر و دقیق‌تر با مشتریان ارتباط برقرار  می‌شود.

این مدرس دانشگاه های آذربایجان شرقی تاکید کرد: مفهوم بازاریابی دیجیتال تلفیقی از بازاریابی با ابزارهای فناورانه و دیجیتال بوده و به بیان دیگر، بازاریابی دیجیتال وارد کردن بازاریابی به دنیای دیجیتال است.  
مختاری گفت: هر کسب و کار در مرحله اول باید به مباحث پایه مانند محصول، خدمات، تیم‌سازی و غیره بپردازد و در واقع بازاریابی دیجیتال در مرحله آخر قرار می‌گیرد و همواره هم کارگشا نخواهد بود و گاهی نیز برای برخی از کسب و کارها همان بازاریابی سنتی مفیدتر است.

وی تاکید کرد: هر چه محصول باکیفیتی تولید یا با آژانس‌های حرفه‌ای برای برندسازی همکاری کنیم، تا زمانی که نتوانیم محصول خود را  به مردم بشناسانیم، تقریبا درجا می‌زنیم.

وی ادامه داد: به صورت کلی فرآیند برندسازی در چهار مرحله انجام می‌شود که عبارتند از انجام تحقیقات و مطالعات بازاریابی، تدوین استراتژی برند، طراحی هویت برند و در نهایت تدوین برنامه جامع و یکپارچه ارتباطات بازاریابی که شامل دیجیتال مارکتینگ، کمپین تبلیغاتی و تبلیغات تلویزیونی است.

این مدرس دیجیتال مارکتینگ و بازارهای مالی اظهار کرد: امروزه با گسترش فضای دیجیتال و اهمیت روزافزون دیجیتال مارکتینگ و تعدد رقبا در بازار دیجیتال، اگر به روز و همگام با آن پیش نرویم از عرصه بازار عقب می مانیم.

وی ادامه داد: تا چند سال قبل شاید کسی نمی توانست باور کند روزی اینترنت و گوشی های موبایل چنین تاثیر عمیقی بر رفتار و سبک زندگی همه ی ما داشته باشد.  این فضایی که اکثریت مخاطبین آن، گروه هدف کسب و کارمان هستند، بهترین فرصت برای دیده شدن هست.

مختاری افزود: به دلیل رقابت روزافزون، همواره تقاضای بازار از توانمندی‌های موجود در کشور بیشتر است و در حال حاضر شرکت‌های موفقی در سطح کشور و دنیا را می‌توان یافت که فقط در یک زمینه خاص مثل تبلیغات آنلاین یا بازاریابی ایمیلی فعالیت می‌کنند.

وی تاکید کرد: پایه و اساس بازاریابی دیجیتال، بازاریابی محتوا (تولید محتوا و انتشار آن) است و بازاریابی دیجیتال باعث رشد و بیشتر دیده شدن کسب و کار شما می‌شود.

رییس کمیته دیجیتال مارکتینگ انجمن بازاریابی ایران افزود: در حال حاضر شرکت‌های موفقی در سطح کشور و دنیا را می‌توان یافت که فقط در یک زمینه خاص مثل تبلیغات آنلاین یا بازاریابی ایمیلی فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در بازاریابی دیجیتال باید کمپین مناسبی ایجاد شود، گفت: کمپین مناسب در دیجیتال مارکتینگ  باید ما را بیشتر به مخاطبین هدفمان بشناساند، برند ما را به درستی معرفی کند) باعث افزایش بازدید و ترافیک بر روی صفحات اجتماعی و وبسایت مجموعه شود و نرخ کلیک را بالا ببرد، موجب تعامل با مشتری شده و پیام صحیحی را به مخاطب ارسال کند.

مختاری تاکید کرد: قبل از اجرای کمپین نیز باید توجه کنیم که انتشار محتوای مناسب با حوزه فعالیت ما یکی از اساسی ترین اصول در موضوع دیجیتال مارکتینگ هست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha