معاون استاندار تهران:‌ بودجه شهرداری‌ها افزایش قابل توجهی داشته است

تهران - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران با اشاره به اجرای طرح های متعدد در شهرداری‌ها اعلام کرد: امسال بودجه شهرداری ها به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.

عبدالرضا چراغعلی روز پنجشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: میزان درصد افزایش بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری ها کل استان عدد ۵۴ را به ما نشان می دهد که این میزان در شهرداری شهر تهران ۲۴ درصد است.

وی اظهار داشت: مجموع بودجه شهرهای استان در سال گذشته ۶۱ هزار میلیارد ریال بود که این میزان امسال به ۹۵ هزار میلیارد ریال افزایش یافته و همچنین در بودجه شهرداری شهر تهران نیز ۳۰ هزار میلیارد ریال بود که امسال این میزان به ۴۸ هزار میلیارد ریال رسید.

این مسئول خاطرنشان کرد: میانگین افزایش بودجه شهرداری های کل استان تهران ۴۰ درصد است که این میزان افزایش قابل توجه و امید بخش است تا بتوانیم با این اعتبارات خدمات رسانی مناسب به شهروندان در کل استان داشته باشیم.

معاون استاندار تهران ادامه داد: پیگیری پروژه های ناتمام و تاثیرگذار استان تهران دنبال شده و رویکرد شهرداری ها در سال ۱۴۰۰ تدوین شده، ضمن اینکه سیاست‌ها و برنامه‌های کلی نیز پیگیری می شود.

وی تاکید کرد: روان سازی و شفاف سازی فعالیت شهرداری ها، توجه به محیط زیست، الزام رعایت مقررات معماری و شهرسازی ایرانی اسلامی و تکمیل طرح های ناتمام به صورتی که در پایان هر ماه تعدادی از این طرح‌ها به بهره‌برداری برسد در دستور کار قرار دارد.

چراغعلی خاطرنشان کرد: ۸۰ وظیفه و ۲۰۰ انتظار از وظایف شهرداری ها است که از دستگاه های اجرایی و دولتی انتظار داریم برای روان سازی فعالیت با شهرداری ها همکاری لازم داشته باشند تا سال پرتحرکی در زمینه ارائه خدمات مناسب به مردم استان تهران داشته باشیم.

به گفته وی؛ امسال تعداد قابل توجهی طرح در شهرها و روستاهای استان تهران در بخش های عمرانی، خدماتی، ورزشی، فرهنگی و... به بهره برداری خواهد رسید و امسال به خصوص در روستاها و شهرهای کمتر از ۵۰ هزار نفر شاهد ارتقا سطح سرانه فرهنگی، آموزشی، درمانی، ورزشی و ... این شهروندان خواهیم بود.

معاون استاندار تهران همچنین بر نظارت بر ساخت و ساز در شهرها و روستا ها تاکید کرد و گفت: تیم های کارشناسی باید بر ساخت و سازهای غیر مجاز در شهرها و روستا ها نظارت های لازم را داشته باشند.

به گزارش ایرنا، استان تهران با بیش از ۱۳ میلیون نفر جمعیت، ۱۹ درصد جمعیت کل کشور را در خود جای داده‌است که از این میزان بیش از ۱۲ میلیون نفر در مناطق شهری و مابقی در مناطق روستایی آن ساکن هستند.

۱۶ شهرستان ری، قدس، شهریار، ورامین، دماوند، فیروزکوه، شمیرانات، اسلام‌شهر، ملارد، بهارستان، پردیس، تهران، رباط کریم، پاکدشت، پیشوا و قرچک از مراکز جمعیتی مهم استان هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha